Oei, wat vervelend om te lezen dat ik te kritisch ben geweest en dat dit zelfs een reden is om dit forum vaarwel te zeggen. Bij het teruglezen van mijn post van gisteravond snap ik dat het zo over kan zijn gekomen, waarvoor mijn oprechte excuses. Dat is namelijk compleet het tegenovergestelde van wat ik ermee wilde bereiken! Ik vind jouw bijdrage hier echt een verrijking van het forum, net als Jacques zegt. Er komen heel regelmatig zeer interessante discussies uit naar voren, met onderwerpen die lang niet voor elke verzamelaar zo vanzelfsprekend zijn, dus ik hoop van harte dat we jouw bijdrage hier mogen blijven verwelkomen.
Het deel dat mij gister triggerde om de vraag te stellen wat je voor ogen hebt bij het samenstellen van je verzameling was dat het leek alsof je de twee fluorieten van de Rogerley Mine alleen kocht omdat iemand jou deze had aangeboden. Ik had de indruk dat je daardoor te makkelijk overstag ging vanwege een aanbieding, en daarbij bijvoorbeeld voorbij ging aan de beschadigde kristallen die ik op de foto zag. Het kwam misschien niet helemaal goed in mijn tekst naar voren, maar ik bedoelde het zoals Jacques zegt inderdaad juist als positieve, opbouwende kritiek die ik zelf het liefst jaren eerder had gekregen toen ik net begon te verzamelen: heb liever geduld tot je weet wat je koopt, wat het waard is en dat het de kwaliteit is die je graag in je vitrine ziet. Mario Pauwels is daar een voorbeeld van die dit principe tot het uiterste heeft doorgevoerd, dat lukt echt niet elke verzamelaar (inclusief ikzelf) want er zijn simpelweg niet zoveel uitmuntende mineralen te vinden. Maar het verschil tussen een doorsnee stuk en bovengemiddeld goed stuk is al een enorme stap vooruit, zonder dat het direct meer hoeft te kosten; het enige is geduld hebben tot je zeker weet wat je zoekt en kritisch zijn op wat er op internet of op beurzen aan wordt geboden.
Dus nogmaals, excuses dat het verkeerd overkwam, ik gun het je juist van harte om de tijd en moeite die je ervoor over hebt om te blijven zetten in een verzameling waar je trots op kunt zijn!