GEA Geologie Bodemschat Geo Oss Kristalmuseum

Auteur Topic: Beurs Heerlerheide 2019  (gelezen 12162 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jacques feijen

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 603
Beurs Heerlerheide 2019
« Gepost op: november 20, 2019, 12:08:01 »
Net als een klein kind de slaap niet kan vatten in afwachting van wat Sinterklaas zal brengen, lig ik iedere dag mijn kalender af te strepen op het naderen van 1 december!  'Was ist los'?  zullen jullie je afvragen. Wel op zondag 1 december, dus vlak voor Pakjesavond, wordt wederom de geweldige regionale beurs van Heerlerheide gehouden. Ik geloof dat het al de 65e editie is!!
Drie jaar geleden kwam ook deze beurs in onveilig vaarwater te verkeren, maar dankzij het initiatief van o.a. Gertie van de Laar en Jacques Liska, is de beurs weer in veilig vaarwater gekomen. Vorig jaar waren alle stands volledig bezet, en ook de opkomst van het publiek was weer goed te noemen. Deze stijgende koers is o.a. te danken aan bovengenoemde mensen, die dankzij hun betrokkenheid en inzet de beurs weer in veilige wateren gekregen hebben. Gertie is eigenaresse van de bekende Galerie Morion in Voerendaal (bij IKEA rechtsaf). Deze Galerie staat geheel in het teken van mineralen en edelstenen is is gevestigd in een prachtig pand in Voerendaal. De inrichting is geheel uitgevoerd met origineel meubilair uit de Industriële Periode. Ben je in Zuid Limburg op bezoek of raas je verder naar het Zuiden, sla dan even af naar Voerendaal en na twee kilometertjes parkeer je mooi je auto voor Galerie Morion. Even ontstressen en genieten van een kop koffie met gebak en ondertussen je vergapen aan al het moois wat hier te zien is.
Jacques Liska is ook al meer dan een halve eeuw actief in de Mineralen-en fossielenwereld. Bekijk op Facebook zijn website maar eens. Hij is zo beroemd dat zelfs al een bier naar hem vernoemd is!

Maar goed : op zondag 1 december wordt de Mineralen-en Fossielenbeurs wederom gehouden in het Corneliushuis in het centrum van Voerendaal. Ik hoop dat jullie allemaal massaal deze prachtige beurs gaan bezoeken, want er is wederom een prachtig aanbod van mineralen, gesteenten, fossielen, schelpen, edelstenen en sieraden te bewonderen. Kom je tenminste weer eens met iets origineels op de proppen met Pakjesavond!!

Foto 1  : Blik in Galerie Morion
Foto 2  : Gertie van de Laar achter haar toonbank
Foto 3  : Het Liska bier.
Foto 4  : Affiche

Daniel Middel

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 3070
Re: Beurs Heerlerheide 2019
« Reactie #1 Gepost op: november 20, 2019, 17:21:52 »
Jacques ik probeer het Facebook evenement hiervan te delen op de pagina van Minerals Foundation, maar "mineralenbeursheerlen" zoals vermeldt in de folder bestaat niet.
Heb jij een goede link?

jacques feijen

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 603
Re: Beurs Heerlerheide 2019
« Reactie #2 Gepost op: november 21, 2019, 15:12:06 »
Zal even Jacques Liska vragen, die heeft daar meer verstand van dan ik.

jacques feijen

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 603
Re: Beurs Heerlerheide 2019
« Reactie #3 Gepost op: november 21, 2019, 16:51:52 »
Daniel, kun jij hier wat mee?

Hallo Jacques, na wat heen en weer gelen en mails  ben ik er achter gekomen dat de paginabeheerder deze uit de lucht heeft gehaald vanwege het gebrek aan tijd om de pagina te onderhouden. Dit heeft Klaas Reker wellicht niet goed begrepen en daarom staat de Fb-pagina nog steeds op de poster. Vraag of ze bij de Minerals foundation  een mededeling bij de poster kunnen zetten dat wegens omstandigheden de fb pagina niet meer online is. Meer kan ik er momenteel niet van maken. Bedankt in ieder geval voor het verspreiden van de poster
Gr Jacques

Daniel Middel

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 3070
Re: Beurs Heerlerheide 2019
« Reactie #4 Gepost op: november 21, 2019, 16:54:48 »
Hier kan ik zeker wat mee. Kan je vragen of ze de poster digitaal naar me kan mailen op d.middel@mineralsfoundation.eu? Dan kan ik hem op social media zetten ter promotie.

Die foto hierboven van de poster is helaas niet zo duidelijk voor social media