GEA Geologie Bodemschat Geo Oss Kristalmuseum

Auteur Topic: wie helpt mij determineren in ruil voor een kratje mineralen?  (gelezen 5698 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marsha & prullaria

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 76
wie helpt mij determineren in ruil voor een kratje mineralen?
« Gepost op: januari 26, 2016, 00:14:52 »
Hallo
Ik ben marsha en ik ben nieuw hier.
Ik verzamel al een aantal jaren mineralen op 1 van mijn vele rondreizen met mijn 4x4 truck door europa.
Mijn collectie begint nu echt wat te worden en het word dus tijd voor een serieuzere aanpak.
Ik wil een mooie database aanmaken waarbij ik al mijn mineralen heb gefotografeerd en beschreven.
Punt is dat ik van de meeste mineralen echt geen flauw idee heb wat het is. Ik heb 5 mineralenatlassen maar het lijkt altijd zo van ja die kan het zijn of die die...soms lijkt het ook op niks dat ik kan zien in de boeken.
En ik ben echt zo nieuwschierig naar wat het nou eigenlijk zijn en wie weet zit er wel iets heel zeldzaams of nog niet eerder ontdekt tussen. Daar dromen we allemaal toch van.
Maar eigenlijk wat ik zeker zo belangrijk vind is dat ik dan per mineraal tenminste weet hoe ik hem schoon moet maken. Dat doe ik nu alleen met kwastjes en borsteltjes omdat ik er al achter ben dat gewoon water sommige stenen goed kan beschadigen.

Mijn vraag dus aan jullie...wie heeft tijd en zin om een dagje naar mij toe te komen om mij te helpen bij het determineren?
Als tegenprestatie stel ik er een kratje mineralen tegenover die ik niet meer in mijn vitrinekasten kan passen.

Wie t kleine niet eerd 💎is t grote niet weerd 🐾

r.egberink

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 12
    • Stapel van Stenen
Re: wie helpt mij determineren in ruil voor een kratje mineralen?
« Reactie #1 Gepost op: februari 02, 2016, 23:28:10 »
Dag Marscha, zoals ook gereageerd op een ander bericht van je, ben ik best bereid een keer naar je mineralen te kijken als het redelijk in de buurt is van Enschede.

Rolf