GEA Geologie Bodemschat Geo Oss Kristalmuseum

Auteur Topic: Er is wat veranderd binnen de MineralsFoundation, maar we gaan door !!!!  (gelezen 39694 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Robert Komduur

  • Administrator
  • ****
  • Berichten: 3451
Mooi verslag Jacques,

Je bent echt de verhalen verteller, klasse.

Wat betreft MF, ja daar zijn op dit moment bestuursperikelen, niet aan mij om daar nu iets over te roepen denk ik.
Maar blijf vooral schrijven, de MF moet laag drempig blijven voor de beginnende zoeker  ;)


Goedemorgen Allen,

De Minerals Foundation heeft in het begin van dit jaar een duidelijke keuze moeten maken, gaan wij commercieel verder of houden wij het laagdrempelig.

Henrie Heikens en Ik hebben destijds met ons tweeën de MF (8 á 9 jaar geleden) opgezet, van het forum tot aan het vindplaatsensysteem. Er komt een moment, dat je groter wordt en dat er uiteindelijk extra inzet nodig is, de afgelopen jaren hebben wij dat geprobeerd, maar dit heeft duidelijk geresulteerd in een tweedeling. In onze beleving gingen wij te veel richting het commerciële, dit is niet hetgeen wij voor ogen hadden, namelijk laagdrempelig en op een vrijwillige basis.

Henrie en ik hebben besloten om in eerste instantie met ons tweeën verder te gaan, met als doel, geen winstbejag, we zijn immers een stichting. Nu is het zo, dat het gehele systeem verouderd is en lastig is in onderhoud.

Wij willen graag door, maar wij hebben jullie hulp hier hard bij nodig, van een kleine vrijwillige financiële bijdrage tot ondersteuning, waarin dan ook.

Graag lezen wij jullie reacties en hopen hierdoor gemotiveerd te worden, om nog vele en vele jaren door te kunnen gaan!

Wij staan voor alles open!
« Laatst bewerkt op: juli 03, 2020, 14:10:23 door Henrie G. Heikens »

Henrie G. Heikens

  • Administrator
  • ****
  • Berichten: 3476
Re: Er is wat veranderd binnen de MineralsFoundation, maar we gaan door !!!!
« Reactie #1 Gepost op: juli 03, 2020, 11:41:49 »
Ondertussen zijn we zelf ook hard bezig om dit forum met bijbehorende vindplaatssysteem met Field-Maps in stand te houden, maar wat Robert al zei, hierbij hebben we jullie hulp nodig.
Immers, dit forum is van ons allemaal, laten we dat niet vergeten !!!!
A bad day Digging is stil better than a good day at Work.

Heleen Ordelman

  • Gold (betalend 2020 aanvullend)
  • **
  • Berichten: 14
Re: Er is wat veranderd binnen de MineralsFoundation, maar we gaan door !!!!
« Reactie #2 Gepost op: juli 05, 2020, 19:55:16 »
Misschien is het handig om even de link te vermelden waar alle informatie is te vinden waar we de bijdrage en of steun kunnen aanbieden?
En wordt mijn membership dan ook automatisch mee verlengt voor het nieuwe jaar ?

Groeten Heleen
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2020, 20:03:43 door Heleen Ordelman »

Heleen Ordelman

  • Gold (betalend 2020 aanvullend)
  • **
  • Berichten: 14
Re: Er is wat veranderd binnen de MineralsFoundation, maar we gaan door !!!!
« Reactie #3 Gepost op: juli 05, 2020, 20:20:41 »
Donatie gedaan !  ;)
even een opmerking als ik bij betalingskenmerk mijn naam invul dan zegt mijn internet bankier dat het fout is, dus heb ik mijn naam onder omschrijving in gegeven.

Groeten Heleen

Robert Komduur

  • Administrator
  • ****
  • Berichten: 3451
Re: Er is wat veranderd binnen de MineralsFoundation, maar we gaan door !!!!
« Reactie #4 Gepost op: juli 06, 2020, 14:36:47 »
Bedankt! Heleen, natuurlijk blijf je gewoon gold-donateur........... geen enkel probleem.

Robert Komduur

  • Administrator
  • ****
  • Berichten: 3451
Re: Er is wat veranderd binnen de MineralsFoundation, maar we gaan door !!!!
« Reactie #5 Gepost op: juli 06, 2020, 14:48:43 »
Misschien is het handig om even de link te vermelden waar alle informatie is te vinden waar we de bijdrage en of steun kunnen aanbieden?
En wordt mijn membership dan ook automatisch mee verlengt voor het nieuwe jaar ?

Groeten Heleen

https://www.mineralsforum.eu/index.php?topic=40.0

jeroen

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 26
  • XP https://lapisphilosophorum.home.blog/
    • website https://lapisphilosophorum.home.blog/
Re: Er is wat veranderd binnen de MineralsFoundation, maar we gaan door !!!!
« Reactie #6 Gepost op: september 02, 2020, 21:23:00 »
er gebeurt geloof ik niet zoveel meer, zijn r hele volksstammen vertrokken of zo?

Robert Komduur

  • Administrator
  • ****
  • Berichten: 3451
Re: Er is wat veranderd binnen de MineralsFoundation, maar we gaan door !!!!
« Reactie #7 Gepost op: september 03, 2020, 15:24:30 »
er gebeurt geloof ik niet zoveel meer, zijn r hele volksstammen vertrokken of zo?

Ook wij moeten helaas constateren, dat er in de afgelopen periode weinig beweging is hier op het forum. Is dit platform nog wel van deze tijd? Of heeft het digitaal tijdperk ons reeds ingehaald en moeten wij overschakelen op iets anders? Wat vinden jullie?

1923

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 15
Re: Er is wat veranderd binnen de MineralsFoundation, maar we gaan door !!!!
« Reactie #8 Gepost op: september 04, 2020, 11:26:23 »
Hallo.
Ik vind het een zeer prettige club.
Lekker doorgaan.
Groeten.
Bernard.
1923

David

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 185
Re: Er is wat veranderd binnen de MineralsFoundation, maar we gaan door !!!!
« Reactie #9 Gepost op: september 09, 2020, 12:02:44 »
Er lijkt inderdaad een vloek te heersen over dit soort fora, wat ik persoonlijk erg jammer vind maar blijkbaar onoverkomelijk. Verschillende zienswijze en ego's komen op een gegeven moment toch tevoorschijn. Je moet je voorts inderdaad afvragen óf MF nog van deze tijd is? Vindplaatsgegevens kan je ook op Mindat vinden, inclusief GPS-coördinaten (niet dat deze altijd kloppen). Voor vragen e.d. zijn er voorts diverse Facebookgroepen zoals bijvoorbeeld het Nederlands Mineralen Forum:  https://www.facebook.com/groups/473993852623196/. In dit soort groepen kan je ook gebruik maken van de zoekfunctie om eerdere informatie naar boven te toveren. Facebook heeft sowieso een megaload aan informatie via diverse mineraalgerelateerde groepen. Maar ook hier zie je versplintering ontstaan. Velen starten een FB groep op met als gevolg dat er te veel groepen komen en informatie ook op meerdere plaatsen tevoorschijn komt. I.p.v. aansluiten op wat er al is moet iedereen blijkbaar zijn eigen ei leggen. Ik heb niet de illusie dat dit zal veranderen. Maar wat zou het fantastisch zijn als er één Nederlandse FB groep zou zijn waarop iedereen participeert..!

Mark Holtkamp

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 54
Re: Er is wat veranderd binnen de MineralsFoundation, maar we gaan door !!!!
« Reactie #10 Gepost op: september 10, 2020, 14:43:02 »
Vooral doorgaan wat mij betreft, misschien is het wat rustiger vanwege corona (minder vakanties/trips en verschillende groeves gesloten)? Het zou misschien ook helpen als jullie duidelijker kunnen maken wat nu precies de status is en wat de toekomstplannen zijn, bijvoorbeeld ook waar jullie concreet hulp bij nodig hebben? 
Facebook vind ik geen alternatief. Met een forum heb je als webmaster volledige controle over hoe je je informatie aanbiedt. Je bent niet afhankelijk van de nukken en (on)mogelijkheden van FB.

Mark.

Bert de Ruiter

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 2228
Re: Er is wat veranderd binnen de MineralsFoundation, maar we gaan door !!!!
« Reactie #11 Gepost op: september 15, 2020, 22:40:24 »
Ik denk niet dat Mindat de aangewezen plaats is om naar vindplaats informatie te zoeken. Veel van die info is oude meuk, die uit tijdschriften of van forums zoals dit gejat is.

Ik weet van veel mensen dat ze regelmatig op mineralenjacht gaan. Kijk maar in de topic "Waar ga jij in de komende dagen/volgend weekend mineralen zoeken?"
En vervolgens is er bijna niemand die de moeite neemt om een trip verslag te schrijven. Te veel werk? Te veel moeite?

Ik denk niet dat Facebook de geschikte locatie is voor het delen van dit soort informatie, omdat je daar de informatie niet kan ordenen op land of vindplaats, hetgeen bij forums zoals dit wel mogelijk is. Alle info sorteren per land, per streek, per groeve, per mijnstortberg.

Het probleem zit hem in het feit dat veel van de leden hier, net als op andere forums, alleen maar informatie vergaren, maar er niets voor teruggeven. Kijk maar eens in de ledenlijst en sorteer deze op het aantal berichten en je zult moeten constateren dat maar een handje vol leden relevante informatie post. Veel leden posten niets of komen niet verder dan opmerkingen als leuk verslag of mooie foto.

Jammer genoeg zijn deze non posters het probleem dat dit soort forums kapot gaan. Ook ik heb de neiging om niets meer te posten, omdat het gros van de leden alleen maar informatie graait, vindplaatsen leeg rooft en er geen ene malle moer voor terug geeft. Ik kan je binnen dit forum meerdere mensen aanwijzen, die ik in het verleden van informatie voorzien heb en vervolgens er niets voor terug gezien heb. Geen verslag, geen foto, geen woord, geen letter, nul komma nul, niets.

Sterker nog, ik kan je zelfs mensen aanwijzen, die met van mij verkregen informatie mooie sier gemaakt hebben op andere forums. Te gek voor woorden. Zo leer je mensen kennen.

Zo jammer, want zoals ik al eerder aangaf, dat is waar dit soort forums aan kapot gaat.

Mijn twee centen.

Ajuus,

Bert

Kijk op http://macrowereld.com/index.html voor mijn andere hobby :-)

Henrie G. Heikens

  • Administrator
  • ****
  • Berichten: 3476
Re: Er is wat veranderd binnen de MineralsFoundation, maar we gaan door !!!!
« Reactie #12 Gepost op: september 29, 2020, 16:50:13 »
Bedankt voor jullie bericht.
Het idee van MineralsFoundation is altijd geweest, op een eenvoudige manier (samen?) mooie locaties bezoeken dmv een eenvoudig database.
Volgens mij zijn we daar goed in geslaagd, maar het probleem die Bert aangeeft is helemaal juist
We hebben ongelofelijk veel tijd en energie in de database met FiledMaps gestoken (met de koppeling naar dit forum) er wordt dan ook heel veel gebruik van gemaakt (gezien de bezoekers aantallen per dag) maar response is er maar weinig.
Facebook is geen vergelijk met dit Forum, op zich een mooi medium maar heeft andere doelen (bv een locatie te zoeken zit er bij facebook niet in.)

De tijd zal het leren !!

A bad day Digging is stil better than a good day at Work.

yvonneklh

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 2
Re: Er is wat veranderd binnen de MineralsFoundation, maar we gaan door !!!!
« Reactie #13 Gepost op: november 10, 2020, 15:23:47 »
Vooral niet opgeven. Jullie hebben hier wat moois neergezet. Ook al heb ik af en toe minder gekeken en zeker niet altijd een reactie geplaatst het blijt een goed naslag werk. Ik zie nog regelmatig dat jullie site word aangeprezen voor nieuwe leden op facebook die naar goede en juiste info zoeken.
Petje af voor jullie
Hoop dat zodra we weer mogen reizen de verhalen weer binnen komen
En blijf voiral allen nieuwe uitdagingen zoeken in en bij eigen omgeving. Veel zoekplezier.
Groet yvonne

WilkoThomassen

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 39
    • Minerals Center
Re: Er is wat veranderd binnen de MineralsFoundation, maar we gaan door !!!!
« Reactie #14 Gepost op: februari 11, 2021, 09:02:31 »
Ik heb een duit in het zakje gedaan.

Daarnaast ben ik software developer, mocht ik iets kunnen betekenen qua advies of iets in die richting dan hoor ik het graag.
- Beginnend enthousiasteling op het gebied van zoeken en herkennen van mineralen, en ontwikkelaar van een hobbyproject https://minerals.center -