GEA Geologie Bodemschat Geo Oss Kristalmuseum

Auteur Topic: Gezocht; Facetteer machine  (gelezen 9810 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frajob

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 11
  • Frank Bleeker
Gezocht; Facetteer machine
« Gepost op: mei 04, 2020, 13:49:11 »
Beste iedereen,

Na een periode van 10 jaar heb ik eindelijk een regeling kunnen treffen met de grote boze ABN AMRO en ben ik eindelijk van mijn openstaande pilotenschuld af.
Daarom wil ik me graag gaan storten op een passie waar ik gedeeltelijk al mee ben gestart.
Na al ongeveer 8 jaar bezig te zijn geweest met goudzoeken en incidenteel een edelsteen hier en daar. Wil ik beginnen met het maken van ringen en sieraden van zelf gevonden goud en edelstenen, waarbij de koper van het sieraad een klein boekje met vindplaats en verwerking van alle grondstoffen erbij krijgt.

Ik ga zo snel als deze virus beperkende maatregelen worden versoepeld beginnen met leren facetslijpen, echter om alvast de schaars omlopende 2e hands facetteermachines op het netvlies te krijgen, plaats ik deze oproep voor mensen die me kunnen helpen aan een 2e hands facetteermachine.

Vriendelijke groeten,
Frank

Chriss

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 20
Re: Gezocht; Facetteer machine
« Reactie #1 Gepost op: juni 07, 2020, 21:20:06 »
Beste Frank, In plaats van een (dure) 2e hands machine zou je ook kunnen denken aan een nieuwe machine die gemaakt wordt door Bert Smit. Het is een zeer degelijke, robuuste en complete machine die -afhankelijk van de gewenste accessoires- tussen de 1600 en 2000 Euro kost. Een echte topmachine, gebouwd uit de beste materialen, waar je als beginner of als ervaren facetteerder jarenlang plezier van zult hebben. Dergelijke machines zijn o.a. in gebruik bij de Nederlandse Lapidaristen Club (NLC). Mocht je interesse hebben stuur dan een mailtje naar bert.lenie.smit@planet.nl
Groeten, Chriss