Bronze > Voor de beginnende mineralen zoeker

vindplaatsen voor Beginners?

<< < (2/2)

RdeJong82:
Wat het zoeken van mineralen betreft, daarvoor ben je vaak aangewezen op steengroeves. Als je onervaren bent, raad ik je ten zeerste af om daar alleen te gaan zoeken en zelfs met ervaring is dat niet verstandig. Mobiele telefoons hebben daar vaak slechte tot helemaal geen bereik, dus mocht er wat gebeuren, dan ben je volledig op jezelf aangewezen. Steengroeves kunnen potentieel (zeer) gevaarlijk zijn, maar met de juiste ervaring en begeleiding zijn de risico's gelukkig zeer beperkt te houden. Ga daarom de eerste jaren altijd met ervaren zoekers mee, bij voorkeur via een excursie van een vereniging. Zij kunnen je ook informatie geven over bv het benodigde gereedschap, veiligheidsmiddelen en -regels. Daarnaast kan je van medezoekers veel leren; in welk gesteente moet ik zoeken? wat is de beste manier om het mineraal uit het gesteente te halen? welk mineral(en) is het? hoe moet ik het verpakken? hoe kan ik het mineraal het beste schoonmaken? etc.

digidelta:
Ook niet in groeves zoals Juchem bij Idar Oberstein waar onder toezicht gezocht wordt en mensen zichtzelf registreren voor zoekdagen?

RdeJong82:

--- Citaat van: digidelta op mei 21, 2019, 22:05:07 ---Ook niet in groeves zoals Juchem bij Idar Oberstein waar onder toezicht gezocht wordt en mensen zichtzelf registreren voor zoekdagen?

--- Einde van citaat ---
Bij de Juchem ben je altijd met medezoekers en er is veel toezicht(wat mij betreft te veel), dus daar ben je nooit alleen. Maar de Juchem is op dit gebied wel een uitzondering, er zijn in Europa weinig groeves waar dit zo geregeld is.

digidelta:
Heb er nog wat over nagedacht en uiteindelijk besloten om bij de Juchem te gaan zoeken. Bezoek staat al gereserveerd voor 31 Augustus en 1 September.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie