GEA Geologie Bodemschat Geo Oss Kristalmuseum

Auteur Topic: Polijsten met alleen (schone) droge vingers  (gelezen 6422 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Lemurian

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 31
Polijsten met alleen (schone) droge vingers
« Gepost op: juni 02, 2018, 20:55:53 »
Hallo beste leden, ik kwam er ineens achter dat na 1 uur een stukje ruwe opaal te hebben bewonderd hij ineens glanzend is en steeds meer schoonheid en kleur begint te stralen. Ik zelf ben extreem voorzichtig m.b.t behandelen van opaal en vroeg me daarom af of ik alleen met m’n vingers alle ruwe exemplaren mooi glanzend en kleurrijk kan krijgen door zachtjes te draaien en af en toe te blazen om stof en zand te vermijden. Ik heb nog nooit iets harders dan een brillenpoets doekje gebruikt om opaal mee af te poetsen. Zelfs keukenrol is mij al te link. Ben benieuwd of iemand ervaring heeft met deze manier van polijsten aangezien ik het nooit ergens heb gezien of terug gelezen. Meeste doen alles machinaal in massaproductie. Maar ik heb zelf (nog) geen professionele slijpapparaten in huis. Ooit een dremel tool gehad maar die is kapot gegaan na langdurig slijpertje van kwarts om te oefenen.

Hoor graag wat leuks terug :) ik ben erg in voor nieuwe ideeen en ervaringen van anderen aangezien ik altijd in m’n eentje alles ontdek en nooit in een groep heb kunnen werken..

Met vriendelijke groet

jacques feijen

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 603
Re: Polijsten met alleen (schone) droge vingers
« Reactie #1 Gepost op: juni 05, 2018, 01:53:05 »
Je kunt geen opaal polijsten door hem alleen maar met je vingers vast te houden!
Je hebt hem waarschijnlijk wel wat vochtiger gemaakt met je vingers maar ik vermoed dat vooral je huidvet de glans heeft veroorzaakt.
Een ding is zeker, je ruwe opaal is niet gepolijst!

Groeten,

Jacques

Nico Kindt

  • Gast
Re: Polijsten met alleen (schone) droge vingers
« Reactie #2 Gepost op: juni 05, 2018, 14:48:44 »
Ik moet Jacques hierin bijtreden.
Lijkt mij ook onmogelijk dat dit met de vingers zou kunnen.
Groetjes Nico