GEA Geologie Bodemschat Geo Oss Kristalmuseum

Auteur Topic: Precious Opaal Bewerken - Tips?  (gelezen 17328 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willem VD Eynde

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 120
Re: Precious Opaal Bewerken - Tips?
« Reactie #15 Gepost op: mei 31, 2018, 15:45:05 »
Nu als je online zoekt kan je wel goedkopere exemplaren vinden maar ik betwijfel of er iets moois uit te polijsten valt.
Die van de foto's hebben mij 40 euro in totaal gekost. Er zat wel wat potch en te kleine stukjes tussen.

jacques feijen

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 603
Re: Precious Opaal Bewerken - Tips?
« Reactie #16 Gepost op: mei 31, 2018, 21:22:15 »
Nee hoor, gewoon tegen kutvliegen!
😊
😊


Jacques

CorB

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 21
Re: Precious Opaal Bewerken - Tips?
« Reactie #17 Gepost op: november 15, 2018, 17:27:50 »
Op de site van Stichting Geologische Activiteiten, www.gea-geologie.nl kan je een ibook downloaden over opalen en het bewerken van deze edelsteen. Het is gratis. Wie geen mac heeft kan het boek in pdf formaat aanvragen. Ook andere onderwerpen zijn gratis te downloaden.

Lemurian

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 31
Re: Precious Opaal Bewerken - Tips?
« Reactie #18 Gepost op: januari 01, 2019, 13:09:56 »
Ik had ook nog een collectie van iemand over kunnen nemen die stopte met de handel. Dus heb ik gelijk alles gekocht voor maar €100. Geen geld voor wat ik nu heb! Denk dat het meer dan 60 stukjes zijn. Normaal betaal ik in de standaard winkel al €70 voor n stukje Ethiopische opaal. Dat doe ik dus niet meer..

Lemurian

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 31
Re: Precious Opaal Bewerken - Tips?
« Reactie #19 Gepost op: januari 01, 2019, 13:56:42 »
Iemand enig idee waar dit stuk vandaan komt? Het is geen Australische zwarte opaal want er zit basalt of iets tussen. Vrij ruw, wel super stabiel. Kleuren met oog niet makkelijk te zien maar Mn telefoon pikt ze wel op met de camera.. kan er niet doorheen kijken. Zelfs een groene laser is niet te zien aan de andere kant op het dunste laagje dus het is vrij massief (net als builder opaal) en ik krijg het ook niet echt glad zoals bij Australische opaal wel makkelijk is. De laag is altijd dof tot ik er wat water over veeg.