Bronze > Voor de beginnende mineralen zoeker

Gedragscode voor de mineralenverzamelaar

<< < (2/4) > >>

Robert Komduur:
Na wat speurwerk op het internet een interessant artikel gevonden: http://users.skynet.be/fa272025/code.html

Robert Komduur:

--- Citaat van: Bert de Ruiter op januari 14, 2013, 19:07:22 ---

En zorg ook dat eventuele omwonenden geen last hebben van je activiteiten. Klachten van omwonenden hebben er al meerdere malen voor gezorgd, dat bepaalde vindplaatsen tegenwoordig verboden terrein voor verzamelaars zijn.



--- Einde van citaat ---

Even een voorbeeldje toegevoegd, helaas nu verboden terrein: http://www.mindat.org/loc-17691.html

Kristian Egberts:
De punten van Harry en van Bert zijn zeker erg belangrijk. Daarbij vind ik nog 1 punt aansluitend bij Bert zijn opmerkingen passen.

Behandel elke mineralenverzamelaar/-hobbyist met respect. Iedereen oefent zijn hobby uit op zijn manier, maar je kunt elkaar proberen te helpen, ontwikkelen en steunen (zie onder andere dit forum). Geef mensen de ruimte om te zijn wie ze willen zijn. Dat betekent niet dat het vanzelfsprekend is dat iedereen het met elkaar eens is, maar je kunt elkaar op een dusdanige manier benaderen dat je de ander verder helpt i.p.v. hem bijvoorbeeld te veroordelen. Tips: Een drankje nuttigen zoals bijvoorbeeld bij de Juchem vaak gebeurt, is uit ervaring een constructieve manier om nader tot elkaar te komen ;D. Ook trips die georganiseerd worden vanuit dit forum en het communiceren op dit forum is ook een goede manier.

Dus Robert, de start van dit topic is zeker een positief punt :D.

Gr,
Kristian

Daniel Middel:
Respect voor de eigenaar en omgeving is erg belangrijk. Ik kan gewoon niet begrijpen dat er mensen in de wereld zijn die zo met spullen van anderen omgaan, terwijl die mensen de tijd en wil nemen om juist dat open te stellen voor anderen.

Een tip van mijzelf voor dit topic: wanneer ik naar een locatie ga, waarvan niet zeker is of toegang wel mogelijk is (trouwens ook als dat wel is), altijd een flesje wijn op de achterbank liggen als bedankje voor als ik een eigenaar tegen kom. Hoffelijkheid en respect doen een hoop goed. Iets wat ik opgepikt heb toen ik nog in Thailand woonde, waar het gewoonte is om eten en fruit mee te nemen als je bij iemand langs gaat.


--- Citaat van: Kristian Egberts op januari 14, 2013, 19:38:12 ---Tips: Een drankje nuttigen zoals bijvoorbeeld bij de Juchem vaak gebeurt, is uit ervaring een constructieve manier om nader tot elkaar te komen

--- Einde van citaat ---
Ik neem begin Maart de Whisky voor je mee, Kristian :D

Kristian Egberts:
Ook jouw punten zijn zeker waar Daniel. Omgaan met de eigenaar en zijn eigendommen is inderdaad iets wat ik ook nog miste in de eerder genoemde punten. Ik heb helaas vaker in de Juchem meegemaakt dat geodes die reeds gevonden zijn en bij, of zelfs in, een tas liggen, kapot gemaakt worden door mensen die niet het fatsoen hebben andermans spullen te respecteren. Maar helaas, ik ben bang dat dit vaker voorkomt overal in de wereld...

En neem jij de whisky mee maar mee Daniel, ik denk dat alle mineralenliefhebbers, zoals bij de Juchem en de camping, wel een neutje kunnen waarderen en er niet vies van zijn :D. We beginnen wel eerst met een Kirner; die smaken me ook goed ;).

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie