GEA Geologie Bodemschat Geo Oss Kristalmuseum

Auteur Topic: Naam voor kwarts.  (gelezen 2472 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nico Kindt

  • Gast
Naam voor kwarts.
« Gepost op: juni 20, 2014, 10:57:59 »
Ik kijk dagelijks op marktplaats naar de mineralen advertenties.
Ik kwam op marktplaats de volgende kawarts naam tegen.
Ze hadden het in de advertentie over NIRVANA ICE KWARTS.
Bestaat dat echt.
Groetjes Nico
« Laatst bewerkt op: juni 20, 2014, 11:42:31 door Nico Kindt »

Daniel Middel

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 3070
Re: Naam voor kwarts.
« Reactie #1 Gepost op: juni 20, 2014, 11:05:09 »
Een wat minder zweverige uitleg:

Citaat
This quartz variety is also known as Lemurian Scalar Quartz. Pink Lemurian Scalar Quartz, Pink Nirvana or Himalayan Ice Quartz are that color because they contain titanium, and they may be pinkish and the ones with chlorite inclusions may have slight green tinges. The color of particular crystals is related to the specific inclusions found in the stones.

While many of these crystals have an hexagonal structure, some of these stones have no normal quartz structure. These growth interference crystals may be quite unusual with no two alike.Most of the Nirvana Quartz that are found in that area of the Himalayan mountains, are either clear, white or pink... but there are some Himalayan Ice Quartz crystals that have tinges of purple or green in the stones


Nico Kindt

  • Gast
Re: Naam voor kwarts.
« Reactie #2 Gepost op: juni 20, 2014, 11:34:52 »
Het bestaat dus wel.
Ik versta allen geen letter engels zou je het in nederlands kunnen vertalen.
Groetjes Nico

Daniel Middel

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 3070
Re: Naam voor kwarts.
« Reactie #3 Gepost op: juni 20, 2014, 11:38:04 »
https://translate.google.nl:

Citaat
Deze kwarts variëteit is ook bekend als Lemurische Scalar Quartz. Roze Lemurische Scalar Quartz, Pink Nirvana of Himalaya Ice kwarts zijn die kleur omdat ze bevatten titanium, en ze kunnen roze zijn en degenen met chloriet insluitsels kan lichte groene tinten hebben. De kleur van bepaalde kristallen is gerelateerd aan de specifieke insluitsels in de stenen.

Hoewel veel van deze kristallen een hexagonale structuur, sommige stenen hebben geen normale kwartsstructuur. Deze groei interferentie kristallen kan heel ongebruikelijk zijn met geen twee alike.Most van de Nirvana Quartz die worden gevonden in dat gebied van de Himalaya, zijn ofwel helder, wit of roze ... maar er zijn enkele Himalaya Ice kwarts kristallen die tinten hebben van paars of groen in de stenen

Nico Kindt

  • Gast
Re: Naam voor kwarts.
« Reactie #4 Gepost op: juni 20, 2014, 11:41:21 »
Aan e hand van deze uitleg komt het me wel bekend voor.
Maar in advertentie van marktplaats stond het niet goed uitgeleg.
Bedankt voor de verduidelinking.
Bedankt Daniel en ook voor de vertaling.
Groetjes Nico