GEA Geologie Bodemschat Geo Oss Kristalmuseum

Auteur Topic: Heb ik een dinosaur fossiel gevonden ?  (gelezen 11447 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Emral

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 9
Heb ik een dinosaur fossiel gevonden ?
« Gepost op: september 12, 2019, 00:13:15 »
Twee jaar geleden waren we aan het varen we hebben toen een fossiel  gevonden dat beetje op een hoofd leek.
Maar omdat ik toen niet zo veel geïnteresseerd was op fossielen en mineralen heb ik toen de foto's opgeslagen en niets ermee gedaan.
Ik ben nu wel benieuwd wat het is ? iemand een advies ? zie verder afbeeldingen en video.

Grt,


http://rifatuzun.com/mineral/F1.avi











« Laatst bewerkt op: september 12, 2019, 14:40:53 door Emral »

jacques feijen

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 603
Re: Heb ik een dinosaur fossiel gevonden ?
« Reactie #1 Gepost op: september 12, 2019, 09:35:18 »
Hoi Emral,

Het allereerste en zeer belangrijke werk wat een zoeker naar mineralen en/of fossielen moet doen is nauwkeurig opschrijven waar hij het betreffende stuk gevonden heeft.
Ik noteer altijd de vindplaats, de regio, het land en eventueel GPS coördinaten. Daarnaast ook voor mijzelf het jaar waarin ik het mineraal gevonden heb
In de mineralen wereld geldt : een mineraal zonder beschrijving van vindplaats is eigenlijk niet veel waard. Al is het nog zo mooi!!

Wel een heel goed idee dat je zoveel mogelijk fotografeert. Veel te weinig mensen doen dat!! Terwijl bijna iedereen toch tegenwoordig een mobieltje met camera-functie heeft. Kijk maar wat Daniel gedaan heeft in Kärnten!
Hoewel ik omringd ben door fossielen, ik woon in Zuid Limburg, heb ik er nooit zoveel interesse in gehad. Vorige week een regionale verzamelaar bezocht die maar liefst 14.000 stuks fossielen en gesteenten in huis heeft, waarvan bijna alles uit Zuid Limburg. Hij heeft zijn zolder prachtig en zeer netjes ingericht, maar ik moest me wel zijdelings bewegen om alles te kunnen zien. Werkelijk elk hoekje was gevuld. Maar wel alles zeer netje gepresenteerd in vitrines of schuifladen. Elk item genummerd en beschreven en in zijn computer geplaatst.  Veel werk, maar het loont altijd dik de moeite!!

Doen dus, en niet denken : Dat komt later wel!

Emral

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 9
Re: Heb ik een dinosaur fossiel gevonden ?
« Reactie #2 Gepost op: september 12, 2019, 15:02:11 »
Hoi Jacques,

Locatie met GPS coordinaten, tijd en datum zijn in de exif-data van de foto files opgeslagen dus die zijn wel bekend maar wat de beschrijving betreft dat moet ik nog leren... het komt goed hoop ik :)

Grt,

p_slootweg

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 37
Re: Heb ik een dinosaur fossiel gevonden ?
« Reactie #3 Gepost op: november 13, 2019, 17:34:02 »
Het lijkt er wel erg op. De structuur van het materiaal op de een na laatste foto is typisch voor dinosaurus botten.