Bronze > Voor de beginnende mineralen zoeker

Waar moeten we naar zoeken?

(1/3) > >>

Maximevw:
Een aantal jaar geleden ben ik met mijn familie een aantal keren naar de Juchem geweest waar wij ons erg vermaakt hebben. Sinds dien is mijn gekte op mineralen begonnen! Eind september ga ik een week op vakantie naar Idar-oberstein om ook weer twee dagen bij de Juchem te zoeken. Nu lees ik al het een en ander terug op het forum, maar door zoveel informatie is het lastig om nou te bepalen waar we moeten beginnen. We zijn erg benieuwd welke plekken er naast de Juchem nog meer zijn waar je echt zelf kan zoeken. Zijn er ook punten waar we aan kunnen zien dat we in de goede richting zoeken? Alle tips zijn welkom!

Jean Pierre Pihay:
Ik ben in juni voor de eerste maal naar de Juchem geweest. Ik wist dus ook niet hoe en waaraan.
Maar geen zorgen, de plaatselijke begeleiders brengen je naar een bepaalde plaats en daar mag je zoeken. Als je te veel afdwaalt van die plek roepen ze je wel tot orde.
Heel veel bewegingsvrijheid heb je dus niet. Of die plaatsen verschillen naargelang waar ze aan het werken zijn weet ik niet. Je kan wel direkt zien welke de ervaren rotten zijn en die kan je dan mogelijks volgen om tot bij het meest interesante materiaal te komen.
Ik heb mij er trouwens goed geamuseerd daar, en enkele mooie vondsten gedaan.
Maar hier op het forum zitten enkele echte Juchem kenners en die kunnen je wellicht nog heel wat meer info verschaffen.

Jean Pierre

Jan Timmer:
Je zou op de akkers kunnen kijken bij het vliegveld van idar of op de akkers bij freisen (ook op het forum te vinden ;) )
Ook op de akkers achter de juchem is wel wat te vinden. Even op de kaart kijken hoe je daar komt.

Ook kirn is een interessante groeve om eens een kijkje te nemen de groeve die paralel loopt aan de grote weg


WilkoThomassen:

--- Citaat van: Maximevw op september 08, 2018, 13:33:47 ---Een aantal jaar geleden ben ik met mijn familie een aantal keren naar de Juchem geweest waar wij ons erg vermaakt hebben. Sinds dien is mijn gekte op mineralen begonnen! Eind september ga ik een week op vakantie naar Idar-oberstein om ook weer twee dagen bij de Juchem te zoeken. Nu lees ik al het een en ander terug op het forum, maar door zoveel informatie is het lastig om nou te bepalen waar we moeten beginnen. We zijn erg benieuwd welke plekken er naast de Juchem nog meer zijn waar je echt zelf kan zoeken. Zijn er ook punten waar we aan kunnen zien dat we in de goede richting zoeken? Alle tips zijn welkom!

--- Einde van citaat ---

Ik kan je de hand schudden en dan zowel figuurlijk als misschien ook letterlijk. 29 september ga ik ook naar Juchem en ben enorm benieuwd of ik wat zal vinden. Aan mij zul je aan praktische kennis nog vrij weinig hebben omdat ik nog geen ervaring heb. Ik geloof dat ik mijn uitrusting compleet heb (zie bijlage), al twijfel ik of die zware voorhamer niet een tikkie teveel van het goede is. Ergens las ik dat hij toch wel erg van pas komt daar. Wanneer ga je?

Henrie G. Heikens:
Kirn is zeker de moeite waard om te bezoeken, weet ik uit eigen ervaring. Kirn heeft soms mooie verrassingen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie