Ik moet bekennen dat de vorig jaar gepubliceerde bioscoopfilm van het team van Minerals Foundation, over hun succesvolle trip naar Spanje, bijzonder indrukwekkend was. Vooral de opnames met de drone maakten een diepe indruk op mij.
Alleen de prijs van deze toestellen deden mij toch even op 'stand-by' over gaan.
Maar als ik los van de mogelijkheden om video's en foto's te maken van grote hoogte, hetgeen heel fraaie beelden kan opleveren, kijk naar de extra mogelijkheden die deze toestellen bieden, dan houd ik graag een scherp oog in het zeil!
Ik denk maar eens aan de geweldige mogelijkheden om potentiële gebieden te verkennen. Welke route kan ik het beste nemen? Moet ik die hele klote-berg beklimmen voordat ik zeker weet dat ik goed zit? Zijn er potentiële geodes/holtes langs de bergwand te ontdekken waar het mogelijk goed zoeken is? Waar ligt toch die verdomde Maria Mijn, waar wij al jaren naar aan het zoeken zijn?
De enorme winst aan tijd die wij hiermee zouden kunnen boeken, gezien onze beperkte vakantieperiodes, lijkt mij een van de meest aansprekende mogelijkheden.
Vandaag kwam ik deze drone tegen op het nieuws. Een fantastisch toestel voor 99 eurootjes. Als het natuurlijk allemaal klopt. Zeer handzaam, en geen vliegbrevet nodig!
Kijken jullie hier eens naar en laat me jullie mening weten?
Het betreft :
https://www.prolifestylist.com/dronex/product/nl.html?voluumdata={value}. Of zoiets. In ieder geval staat er op Youtube een leuk filmpje over deze Dronex Pro.
Jacques