GEA Geologie Bodemschat Geo Oss Kristalmuseum

Auteur Topic: Field-Map Tool voor Gold donateurs  (gelezen 17878 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Team MF

  • *****
  • Berichten: 568
Field-Map Tool voor Gold donateurs
« Gepost op: oktober 18, 2016, 12:37:40 »
Beste Minerals Foundation donateurs,

Minerals Foundation heeft sinds vandaag een belangrijke nieuwe stap voor alle Gold donateurs: de Field-Map Tool! Alle Gold donateurs kunnen nu voortaan zelf vindplaatsen indienen met de Field-Map Tool en de mogelijkheden zijn eindeloos.

Om hier gebruik van te maken, kunt u dus Gold donateur worden (zie hiervoor deze link)

Als u al Gold donateur bent, kunt u meer informatie, de handleiding en de tool, hier vinden: http://www.mineralsforum.eu/index.php?topic=4812.0

Groet,
Team MF

John de Bruijn

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 1743
    • mineralsfoundation
Re: Field-Map Tool voor Gold donateurs
« Reactie #1 Gepost op: oktober 18, 2016, 13:58:42 »
Geweldig dat deze Tool nu online beschikbaar is voor alle Gold donateurs.

De eerste Field-Map is zojuist al geplaats door Niels Brouwer.
http://www.mineralsforum.eu/index.php?topic=4813.msg24946;topicseen#msg24946
Als je de Field-Map opent dan staat er in het vak opmerkingen een gedetailleerde omschrijving van deze locatie.

Niels bedankt voor deze bijdrage en als je nog meer info hebt over deze locatie of eventueel foto's van locatie of vondsten dan ben ik nu wel heel erg enthousiast en nieuwsgierig geworden :D

Heel veel groetjes

John de Bruijn
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2016, 14:19:12 door John de Bruijn »
Het vinden is leuker als je zelf zoekt.

Niels Brouwer

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 228
Re: Field-Map Tool voor Gold donateurs
« Reactie #2 Gepost op: oktober 18, 2016, 14:30:48 »
Dankjewel John! Ik was al langer van plan om wat van deze vondsten op de foto te zetten, dus deze nieuwe feature is dan meteen een mooie aanleiding om dat eens te doen.

Daniel Middel

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 3070
Re: Field-Map Tool voor Gold donateurs
« Reactie #3 Gepost op: oktober 18, 2016, 14:55:44 »
Los van verbetering e.d. Niels, hoe vond je het algehele gebruik van de tool (gemakkelijk, ingewikkeld, etc?)

Niels Brouwer

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 228
Re: Field-Map Tool voor Gold donateurs
« Reactie #4 Gepost op: oktober 18, 2016, 16:13:28 »
Zeker, voor mij was verder alles wel duidelijk, ik was er ook binnen de kortste keren doorheen dus dat ging heel vloeiend. :)

Wat ik me nog wel voor kan stellen is dat het niet direct duidelijk hoeft te zijn dat je het formulier echt van boven naar onder moet doorlopen. De pagina wordt herladen bij het kiezen van brons/goud, het land en de regio, waardoor eventuele informatie die je in de overige velden hebt ingevoerd weer verdwijnt.

Daarnaast zitten de gps-coördinaten bij Google Maps soms wat verstopt (klein onderaan in beeld) waardoor je daar mogelijk overheen kijkt; misschien ook iets voor de handleiding.

Jan Timmer

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 93
    • mineralenzoeken.nl
Re: Field-Map Tool voor Gold donateurs
« Reactie #5 Gepost op: oktober 18, 2016, 17:35:39 »
Misschien de mogelijkheid om een foto te plaatsen. Veel natuurlijke locaties kunnen anders moeilijk te herkennen zijn voor de mensen die daar op de locatie aankomen.

Ik heb er vandaag al direct gebruik van gemaakt om locaties toe te kunnen voegen en heb 4 locaties in polen toegevoegd

Kristian Egberts

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 4368
    • Mineralenwereld
Re: Field-Map Tool voor Gold donateurs
« Reactie #6 Gepost op: oktober 18, 2016, 17:55:00 »
Misschien de mogelijkheid om een foto te plaatsen. Veel natuurlijke locaties kunnen anders moeilijk te herkennen zijn voor de mensen die daar op de locatie aankomen.

Ik heb er vandaag al direct gebruik van gemaakt om locaties toe te kunnen voegen en heb 4 locaties in polen toegevoegd

Dankjewel Jan!

En de foto's toevoegen is een goede aanvulling, we gaan er naar kijken :)

Groetjes,
Kristian

John de Bruijn

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 1743
    • mineralsfoundation
Re: Field-Map Tool voor Gold donateurs
« Reactie #7 Gepost op: november 14, 2016, 14:52:05 »
Misschien de mogelijkheid om een foto te plaatsen. Veel natuurlijke locaties kunnen anders moeilijk te herkennen zijn voor de mensen die daar op de locatie aankomen.

Ik heb er vandaag al direct gebruik van gemaakt om locaties toe te kunnen voegen en heb 4 locaties in polen toegevoegd

Beste Jan

Mooi dat je al verschillende Field-Maps met de nieuwe Tool hebt aangemaakt en een goede vraag. Het is een bewuste keuze om geen foto's meer bij de Fiel-Maps zelf te plaatsen en meer gebruik te gaan maken van het forum om mensen van aanvullende informatie te voorzien. Na het plaatsen en de goedkeuring verschijnt de nieuwe Field-Map op het forum, onder het bericht kun je een reactie plaatsen met tips en foto's van de betreffende vindplaats. Mensen die bekend zijn met de locatie zien daardoor deze informatie sneller en kunnen hier dan weer op reageren.

Met vriendelijke groet

John de Bruijn
Het vinden is leuker als je zelf zoekt.