GEA Geologie Bodemschat Geo Oss Kristalmuseum

Auteur Topic: Fort Fun pretpark - Bestwig, Duitsland  (gelezen 7915 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stefan Wassenaar

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 251
Fort Fun pretpark - Bestwig, Duitsland
« Gepost op: juli 30, 2015, 22:14:30 »
In juli waren wij een dagje naar dit pretpark.
In het park is een stoeltjeslift naar boven, eenmaal boven was er een hoge uitkijktoren met een fantastisch uitzicht over de regio, zie panorama foto.
Links op de foto een steengroeve. Geen idee welke, maar daar komt vast wel iemand achter :-S

Anyhow, al wandelend van de stoeltjeslift naar die toren scheen er iets in m'n oog. Het was deze bonk pyriet die de zon weerkaatste!

Waar wij in Nederland in een pretpark versnipperde takken zouden gebruiken als bodembedekker gebruikten zij stenen. Na deze ene vondst nog overal rondgekeken maar verder niks gevonden helaas. Hoe dan ook bijzonder om zoiets in een pretpark op de grond te vinden vond ik!

Gerben Arts

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 472
    • www.GerbenArts.nl
Re: Fort Fun pretpark - Bestwig, Duitsland
« Reactie #1 Gepost op: juli 30, 2015, 23:21:50 »
Volgens mij gaat het om Diabaasgroeve Halbeswig
Toch grappig dat je er zo'n leuk stuk kunt vinden :)
Ook nog naar goud gepand, of is dat er niet meer in Fort Fun?

Volgens mij heb ik nog ergens een plastic medaille liggen voor goudpankoning (kreeg ieder kind)
« Laatst bewerkt op: juli 30, 2015, 23:28:57 door Gerben Arts »

Daniel Middel

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 3070
Re: Fort Fun pretpark - Bestwig, Duitsland
« Reactie #2 Gepost op: juli 31, 2015, 07:10:34 »
Volgens mij heb ik nog ergens een plastic medaille liggen voor goudpankoning (kreeg ieder kind)

Gerben je hoeft je niet te schamen dat je er zelf één hebt gekregen toe je al lang volwassen was hoor ;D ;D ;D

Bert de Ruiter

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 2228
Re: Fort Fun pretpark - Bestwig, Duitsland
« Reactie #3 Gepost op: juli 31, 2015, 09:07:42 »
Fort Fun bevindt zich in het voormalige Ramsbecker Mijnbouwgebied, op de oostelijke helling van de Dörnberg. In dit gebied waren in het verleden meerdere mijnen actief. Een gedeelte van het park en o.a. ook de vakantie huisjes die zich aan de noordzijde van het park bevinden, zijn gebouwd op de oude halde(s) van Grube Aurora. Verder bevindt de toren zich hemelsbreed op 500 meter van de voormalige Dörnberg mijn.

Ook is er veel materiaal van de verschillende haldes gebruikt voor de egalisatie van het terrein. Dit verklaart een vondst als deze.

Ajuus,

Bert
« Laatst bewerkt op: juli 31, 2015, 10:24:31 door Bert de Ruiter »
Kijk op http://macrowereld.com/index.html voor mijn andere hobby :-)

Erwin Bras

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 1658
Re: Fort Fun pretpark - Bestwig, Duitsland
« Reactie #4 Gepost op: augustus 01, 2015, 22:06:12 »
Volgens mij gaat het om Diabaasgroeve Halbeswig

Goed zo   ;) Ik ben er 1 keer geweest, je hoort er weinig van, wat ik toen vond had wel potentie, maar niet meer van gekomen om deze nog een keer te bezoeken, iemand anders update info?

THX Bert  ;)
Greetz,

Erwin