Bronze > Voor de beginnende mineralen zoeker

Uitrusting samenstellen

<< < (3/8) > >>

Felix:
Ik neem persoonlijk afhankelijk van de vindplaats ook volgende zaken mee:

- Fototoestel
- schopje of ander graafwerktuig om puin te verwijderen of te graven
- krabbertje met 1 poot om iets uit spleet te krijgen
- een collega en telefoon voor de veiligheid
- indien ondergronds spreek iets af met achterblijvers zodat ze weten waar je zit en er iemand hulp kan inschakelen; spreek dus ook een terugkomtijd af

Jan de Boer:
Voor ondergronds.
Als oud wrakduiker namen wij altijd een extra lijn mee,zodat wij altijd de weg weer terug konden vinden en ze jouw weer kunnen vinden,maar ja ,misschien net zo onbelangrijk als verbandmiddelen,want wanneer verdwaal je nu en wanneer sla je je nu op je vingers?

Kristian Egberts:

--- Citaat van: Jan de Boer op januari 07, 2015, 14:02:23 ---Voor ondergronds.
Als oud wrakduiker namen wij altijd een extra lijn mee,zodat wij altijd de weg weer terug konden vinden en ze jouw weer kunnen vinden,maar ja ,misschien net zo onbelangrijk als verbandmiddelen,want wanneer verdwaal je nu en wanneer sla je je nu op je vingers?

--- Einde van citaat ---

Helaas heb ik al vaak genoeg gezien dat er pleisters worden gebruikt. Gelukkig niet vaak bij mezelf, maar ook in de Juchem heb ik al eens een flink ongeluk gezien, waar een hele verbandtrommel voor geleegd werd.

Groetjes,
Kristian

Bert de Ruiter:
Ooit in Winterswijk een tot dan toe voor mij onbekend persoon gevonden door het volgen van een bloedspoor.

Ik zal verder geen namen noemen, want de situatie was voor de persoon in kwestie al pijnlijk (voor ons lachwekkend) genoeg.  8)

Even een vondst trimmen met de punt van een geologenhamer, maar het oog was groter dan de vondst.  ;)

Kristian Egberts:

--- Citaat van: Bert de Ruiter op januari 07, 2015, 15:46:35 ---Ooit in Winterswijk een tot dan toe voor mij onbekend persoon gevonden door het volgen van een bloedspoor.

Ik zal verder geen namen noemen, want de situatie was voor de persoon in kwestie al pijnlijk (voor ons lachwekkend) genoeg.  8)

Even een vondst trimmen met de punt van een geologenhamer, maar het oog was groter dan de vondst.  ;)

--- Einde van citaat ---

Volgens mij heb ik ook inderdaad zo'n tripverslag gelezen Bert ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie