GEA Geologie Bodemschat Geo Oss Kristalmuseum

Auteur Topic: Vakantie 2014 en mineralen  (gelezen 7369 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henrie G. Heikens

  • Administrator
  • ****
  • Berichten: 3476
Vakantie 2014 en mineralen
« Gepost op: mei 12, 2014, 20:53:28 »
Beste mensen,
De zomervakantie zit er weer aan te komen, en elk jaar is er de vraag; gaan we op vakantie mineralen zoeken of niet?
Soms kom je tijdens je vakantie bij "toeval" langs een interessante locatie, en soms heb je heel veel voorwerk gedaan.
Met name voor dit laatste wil ik hier een topic openen.

Misschien kunnen we elkaar hier een handje helpen en informatie geven over de omgeving van je vakantie bestemming, vaak blijken er "om de hoek" van de vakantie bestemming hele leuke plekken te zijn waar men een mineralen kan vinden.
En dat vooraf te weten is toch veel leuker dan achteraf te horen.

Zelf gaan wij (onder voorbehoud) een rondreis door Europa maken, dus een vaste zoek plek heb ik niet.

Dus als er interesse is kunnen we hier met elkaar een steentje bijdragen aan een leuke vakantie
« Laatst bewerkt op: mei 12, 2014, 22:58:35 door Henrie G. Heikens »
A bad day Digging is stil better than a good day at Work.

Robert Komduur

  • Administrator
  • ****
  • Berichten: 3451
Re: Vakantie 2014 en mineralen
« Reactie #1 Gepost op: mei 12, 2014, 22:19:34 »
Beste mensen,
De zomervakantie zit er weer aan te komen, en elk jaar is er de vraag; gaan we op vakantie mineralen zoeken of niet?
Soms kom je tijdens je vakantie bij "toeval" langs een interessante locatie, en soms heb je heel veel voorwerk gedaan.
Met name voor dit laatste wil ik hier een topic openen.

Misschien kunnen we elkaar hier een handje helpen en informatie geven over de omgeving van je vakantie bestemming, vaak blijken er "om de hoek" van de vakantie bestemming hele leuke plekken te zijn waar men een mineralen kan vinden.
En dat vooraf te weten is toch veel leuker dan achteraf te horen.

Zelf gaan wij (onder voorbehoud) een rondreis door Europa maken, dus een vaste zoek plek heb ik niet.

Dus als er interesse is kunnen we hier met elkaar een steentje bijdragen aan een leuke vakantie

Toeval bestaat niet... :)

Marijke, deze topic is net voordat jij de vraag stelde (http://www.mineralsforum.eu/index.php?topic=112.msg9856;topicseen#msg9856) gepost. Stel anders ook hier jou vraag, probeer zo specifiek mogelijk te zijn, wie weet zijn er leden die jou vervolgens kunnen en willen helpen.

Ik weet bijvoorbeeld dat Leo Engelen een tijdje geleden al eens een trip heeft gemaakt in het mooie Noorwegen, wie weet heeft hij nog goede informatie voor jou.

Dit geldt ook voor Rien, enkele jaren geleden heeft hij samen met zijn vrouwe Jonna een rondreis gemaakt door Noorwegen, hier van is destijds op een ander forum al eens een verslag van gedaan.
« Laatst bewerkt op: mei 12, 2014, 22:59:05 door Henrie G. Heikens »

Daniel Middel

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 3070
Re: Vakantie 2014 en mineralen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 05, 2014, 22:14:06 »
Ik ben eind Augustus voor twee weken naar het Garda-meer in Italië. Aangezien dit relatief dicht bij het mij bekende Selvino is, ga ik in ieder geval even een dagje de berg daar op om te kijken hoe de situatie is en uiteraard naar kwarts zoeken. Andere locaties in de omgeving moet ik echter nog onderzoeken.

Heeft iemand wat interessante locaties rond het Garda-meer die de moeite waard zijn?