GEA Geologie Bodemschat Geo Oss Kristalmuseum

Auteur Topic: Informatie centraal zichtbaar op het Forum voor Bronze en Gold members  (gelezen 6193 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bert de Ruiter

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 2228
Ter info: Onderstaande berichten zijn oorspronkelijk geplaatst als reactie op dit topic en naar dit nieuwe topic verplaatst.


Interessante link.

Het lijkt me trouwens wel praktisch om dit soort links ook bij het betreffende land te plaatsen, in een soort "informatie board".

Dan hou je de informatie over het betreffende land mooi bij elkaar.

Wellicht een idee?

Ajuus,

Bert
« Laatst bewerkt op: maart 26, 2017, 15:44:34 door Team MF »
Kijk op http://macrowereld.com/index.html voor mijn andere hobby :-)

John de Bruijn

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 1743
    • mineralsfoundation
Re: Informatie centraal zichtbaar op het Forum voor Bronze en Gold members
« Reactie #1 Gepost op: maart 25, 2017, 23:11:56 »
Beste Bert

Is een idee waar ik ook al een tijd mee loop maar we hebben een Bronze en Gold gedeelte waardoor de info bij Bronze of Gold of naar mijn idee .... eigenlijk in beide boards geplaats moet worden, we krijgen dan alle informatie dubbel. Daarom ervoor gekozen om de informatie onder Documenten en Links te plaatsen zoals velen vanaf de start van het forum hebben gedaan maar ik ben het met je eens dat je zo een versnipering van informatie krijgt. Misschien zijn er andere mogelijkheden om de informatie in zowel Bronze als Gold bij het betreffende land zichtbaar te maken zonder alles dubbel in te voeren. In ieder geval bedankt voor de tip en fijn om te lezen dat je meedenkt.

Met vriendelijke groet

John
Het vinden is leuker als je zelf zoekt.

Bert de Ruiter

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 2228
Re: Informatie centraal zichtbaar op het Forum voor Bronze en Gold members
« Reactie #2 Gepost op: maart 26, 2017, 09:32:12 »
Hoi John,

Er is voor beide wat te zeggen natuurlijk, maar dubbele info is inderdaad ook iets waar je niet op zit te wachten.
Ik weet niet of het technisch mogelijk is, om informatie binnen dit board elders te laten verschijnen.
Daarvoor reikt mijn kennis van de forum software helaas niet ver genoeg.

Een mogelijkheid zou wellicht zijn, dat je onder documenten en links een verdeling/sortering per land/onderwerp maakt.
Dan heb je wat betreft dit onderwerp ook alles overzichtelijk bij elkaar.

Voor nu een fijne zondag toegewenst,

Bert
Kijk op http://macrowereld.com/index.html voor mijn andere hobby :-)

John de Bruijn

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 1743
    • mineralsfoundation
Re: Informatie centraal zichtbaar op het Forum voor Bronze en Gold members
« Reactie #3 Gepost op: maart 26, 2017, 12:16:58 »
Hoi Bert

Of niet eerst de splitsing Bronze en Gold maar eerst de landen en daarna de gebieden en de topics Bronze of Gold maken dan hou je alle info bij elkaar en heb je als Gold member gelijk een totaaloverzicht van alle vindplaatsen en info per land. Is misschien wel mogelijk of in ieder geval zo in te richten dmv sub-boards maar dan moet heel het forum op zijn kop.
Misschien iets voor de toekomst  ;)
Leuk om er zo samen over na te denken, nogmaals bedankt voor je ideeën.

Groetjes

John
Het vinden is leuker als je zelf zoekt.

Bert de Ruiter

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 2228
Re: Informatie centraal zichtbaar op het Forum voor Bronze en Gold members
« Reactie #4 Gepost op: maart 26, 2017, 12:30:40 »
Klinkt als een goede optie, beginnen met algemene informatie plus bronze locaties en daar gold "onderhangen".
Zou inderdaad ook een voordeel zijn voor de gold members, als ze alle info bij elkaar hebben. Lijkt me ook logischer/praktischer.
Zou wellicht mogelijk zijn met rechten/permissies.

Nu moet je eerst bij bronze opzoek naar info en vervolgens bij gold en wellicht ook nog bij deze topic.

Zit inderdaad alleen het nodige werk aan als je de complete forum indeling moet aanpassen.
Maar van tijd tot tijd eens kritisch naar de opbouw kijken kan absoluut geen kwaad.
Het opbouwen van een forum is wat dat betreft een groeiproces, waar het op basis van opgedane ervaring het soms nodig is om te boel te verbouwen.

Misschien is het handig om onze discussie even los te knippen van dit topic en als een zelfstandige topic verder te laten gaan.

Leuk om even te "sparren".

Ajuus,

Bert


« Laatst bewerkt op: maart 26, 2017, 12:32:32 door Bert de Ruiter »
Kijk op http://macrowereld.com/index.html voor mijn andere hobby :-)