GEA Geologie Bodemschat Geo Oss Kristalmuseum

Auteur Topic: Rugtas  (gelezen 36034 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Robert Komduur

  • Administrator
  • ****
  • Berichten: 3451
Re: Rugtas
« Reactie #15 Gepost op: december 27, 2014, 17:14:45 »
Ach Erwin ik ging ook met een hengeltas vol breekstangen de Torrenthorn op  ::)

En Kristian had ook al een vistas...  :D wanneer gaan we weer vissen?

Kristian Egberts

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 4368
    • Mineralenwereld
Re: Rugtas
« Reactie #16 Gepost op: december 27, 2014, 17:53:43 »
Hoi allemaal!

Nu ik na 3 dagen kerstdiners weer moet sporten (lees: mineralen zoeken), wil ik snel weer gaan vissen in Zwitserland! Dus ik zeg: wanneer gaan we weer? ;)


Tot snel!
Kris
« Laatst bewerkt op: december 27, 2014, 18:41:01 door Kristian Egberts »

Erwin Bras

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 1658
Re: Rugtas
« Reactie #17 Gepost op: december 27, 2014, 18:31:48 »
Mei ?????? 2e,3e, 4e week  8)
Greetz,

Erwin

Cor

  • Gast
Re: Rugtas
« Reactie #18 Gepost op: december 27, 2014, 19:17:54 »
Het duurt een beetje lang, voordat het mei is. De eerste zaterdag van januari gaan wij, als het weer dit toelaat, weer naar Landelies. Maar daarnaast is het ook fun om binnenkort eens weer Talburg aan te doen?




Robert Komduur

  • Administrator
  • ****
  • Berichten: 3451
Re: Rugtas
« Reactie #22 Gepost op: augustus 26, 2018, 19:12:44 »
Ben inmiddels weer toe aan een nieuwe rugtas, de voorgaande is erg goed bevallen, maar aan alles komt een eind. Nu zat ik te denken aan:

https://www.safetypro.nl/beal-pro-work-45.html

Graag jullie mening en bevindingen.

Robert Komduur

  • Administrator
  • ****
  • Berichten: 3451
Re: Rugtas
« Reactie #23 Gepost op: augustus 26, 2018, 19:28:21 »
https://www.decathlon.nl/p/rugzak-arpenaz-40-liter/_/R-p-109213?mc=8332415&c=BLAUW

Helaas uitverkocht: Voor weinig geld, toch een grote rugtas, voor het geld hoef je het niet te laten.

Daniel Middel

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 3070
Re: Rugtas
« Reactie #24 Gepost op: augustus 27, 2018, 09:09:41 »
Ik heb een paar weken geleden deze gekocht voor prospecting dagen; maar wordt pas vanaf volgende week echt op de proef gesteld als ik de bergen weer in ga
https://www.decathlon.nl/p/klimrugzak-33-l-xl/_/R-p-136626?mc=8360594

Gerben Arts

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 472
    • www.GerbenArts.nl
Re: Rugtas
« Reactie #25 Gepost op: augustus 27, 2018, 16:55:08 »
Ik heb toevallig vandaag ook een nieuwe besteld: De Low Alpine Sting rugzak van het Nederlandse leger.
Eigenlijk had ik er al eerder een moeten bestellen, want de Spanjetrip had hij niet meer overleefd en iedere trip erna ging er wel iets kapot al was het maar een gesp of rits.
Rugsteun is nu ook volledig weg, wat echt geen pretje is.

Ik wilde in ieder geval een 65 ltr backpack met 2 zijvakken om drinken en voor de terugweg mijn gereedschap in op te bergen, zodat mijn hamer en beitels niet bij de mineralen zitten.

http://www.militaria4you.com/paginas/artikel-details.php?id=5955 voor de liefhebber die er misschien ook een wil hebben.

Lowe Alpine Sting

De Lowe Alpine Sting in het Dutch DPM Woodland Camouflage. Een middelmaat rugzak, welke in het leger o.a. gebruikt wordt door de gevechtssoldaat. Bedoeld voor operationele ernst, inzet of oefeningen van langere duur. De Lowe Alpine Sting staat bekend om voorbeeldig in gebruiksgemak, draagcomfort en degelijkheid. Volledig soldierproof, vervaardigd uit duurzame materialen en voorzien van oerdegelijk APS-rugpand met lengteverstelling en lichtgewicht bilaminaat heupband.

Veder is de Lowe Alpine militaire rugzak is voorzien van het Torso Fit APS3 rugverstelsysteem, verstelbaar van 38 tot 52 centimeter, een compartiment, compressiebanden waarop meegeleverde ritszijvakken kunnen worden geborgd, klep met interne en externe ritsvakken, ergonomische schouderbanden en borstbandje met een uitbouw mogelijkheid voor extra volume. Verder is deze rugzak voorzien van twee verstevigde handvatten/hijslussen, pickelbevestiging, extra bevestigingslussen t.b.v. modulaire opbouwtassenset, verstevigde tentstokvakken en heeft natuurlijk de Lowe Alpine Sting ook een drinkzakvoorbereiding.
« Laatst bewerkt op: augustus 27, 2018, 17:01:33 door Gerben Arts »

John de Bruijn

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 1743
    • mineralsfoundation
Re: Rugtas
« Reactie #26 Gepost op: augustus 27, 2018, 18:59:18 »
Hoi Gerben

Die heb ik ook, prima rugzak. Oersterk met veel ruimte en opbergmogelijkheden en een hoog draagcomfort. Heb ook de kleine versie van 35 ltr die bij het Nederlands leger in gebruik is maar dan mis je toch de heupband en krijg je bij een volle rugzak last van je schouders. Goede keuze!

Heel veel groetjes

John

Het vinden is leuker als je zelf zoekt.

Henrie G. Heikens

  • Administrator
  • ****
  • Berichten: 3476
Re: Rugtas
« Reactie #27 Gepost op: augustus 27, 2018, 19:28:15 »
Als ik het goed begrijp zijn de gebruikte rugtassen?
A bad day Digging is stil better than a good day at Work.

John de Bruijn

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 1743
    • mineralsfoundation
Het vinden is leuker als je zelf zoekt.

John de Bruijn

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 1743
    • mineralsfoundation
Re: Rugtas
« Reactie #29 Gepost op: augustus 28, 2018, 14:21:34 »
Een rugzak voor normaal gebruik is nu bij de Lidl in de aanbieding:
https://www.lidl-shop.nl/CRIVIT-Backpack-70-l/p100236715
Het vinden is leuker als je zelf zoekt.