GEA Geologie Bodemschat Geo Oss Kristalmuseum

Auteur Topic: Mineralen data base  (gelezen 6784 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robert Snel

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 3
Mineralen data base
« Gepost op: september 26, 2018, 15:20:25 »
Ik probeer Trilobase op mijn laptop te installeren onder Windows10. Ik download het programma en krijg vervolgens de melding “werkt niet meer”. Heeft iemand een idee of dezelfde ervaring? Of is er een ander Nederlands talige mineralen database beschikbaar?

Robert Snel

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 3
Mineralen database
« Reactie #1 Gepost op: september 26, 2018, 15:24:01 »
Ik ben op zoek naar een nederlandstalige mineralen database. Ik heb trilobase geprobeerd onder windows 10 maar krijg het niet aan de praat? Wie heeft een tip voor mij?

Kristian Egberts

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 4368
    • Mineralenwereld
Re: Mineralen database
« Reactie #2 Gepost op: september 26, 2018, 15:34:42 »
Ik ben op zoek naar een nederlandstalige mineralen database. Ik heb trilobase geprobeerd onder windows 10 maar krijg het niet aan de praat? Wie heeft een tip voor mij?


Beste Robert,

Wat voor specifieke database bedoel je? Qua mineralenlijst (Strunz?) of vindplaatsen? Of een algemene database?

Groetjes,
Kristian

Robert Snel

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 3
Re: Mineralen database
« Reactie #3 Gepost op: september 26, 2018, 15:39:25 »
Ik wil mijn eigen collectie opslaan in een systematische database en zoek daarvoor een programma in het Nederlands

Nico Kindt

  • Gast
Re: Mineralen database
« Reactie #4 Gepost op: september 26, 2018, 15:59:55 »
Ik ben ook op zoek geweest naar een database in het nederlands.
Ik heb heel gezocht naar een database in het nderlands en ik ben uiteindelijk uitgekomen op trilobase van Danny Alexandere.
Bij mijn weten de enige kant en klare date base in het nederlands.
Ik werk er zelf ook mee en bij werkt het prima ook onder windows 10.
Ik heb ondertussen nu ook al de betaalde versie de cd rom dus.
Als het niet werkt zou ik eens contact opnemen met Danny zelf via info@trilobase.com.
Dan je in de mail je probleem voorleggen en dan antwoord Danny binnnen enkela dagen.
Hou er wel rekening mee dat versie direct van te downloeden is dat een probeer versie is waar je 100 mineralen op kan invullen.
Wil je verder gaan dan moet je een cd rom aankopen die via trilobase te koop is voor 15 euro.
Groetjes Nico
« Laatst bewerkt op: september 26, 2018, 22:33:57 door Nico Kindt »