GEA Geologie Bodemschat Geo Oss Kristalmuseum

Auteur Topic: Over Drones  (gelezen 7537 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jacques feijen

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 603
Over Drones
« Gepost op: december 07, 2018, 14:38:24 »
Ik moet bekennen dat de vorig jaar gepubliceerde bioscoopfilm van het team van Minerals Foundation, over hun succesvolle trip naar Spanje, bijzonder indrukwekkend was. Vooral de opnames met de drone maakten een diepe indruk op mij.
Alleen de prijs van deze toestellen deden mij toch even op 'stand-by' over gaan.
Maar als ik los van de mogelijkheden om video's en foto's te maken van grote hoogte, hetgeen heel fraaie beelden kan opleveren, kijk naar de extra mogelijkheden die deze toestellen bieden, dan houd ik graag een scherp oog in het zeil!
Ik denk maar eens aan de geweldige mogelijkheden om potentiële gebieden te verkennen. Welke route kan ik het beste nemen? Moet ik die hele klote-berg beklimmen voordat ik zeker weet dat ik goed zit? Zijn er potentiële geodes/holtes langs de bergwand te ontdekken waar het mogelijk goed zoeken is?  Waar ligt toch die verdomde Maria Mijn, waar wij al jaren naar aan het zoeken zijn?
De enorme winst aan tijd die wij hiermee zouden kunnen boeken, gezien onze beperkte vakantieperiodes, lijkt mij een van de meest aansprekende mogelijkheden.
Vandaag kwam ik deze drone tegen op het nieuws. Een fantastisch toestel voor 99 eurootjes. Als het natuurlijk allemaal klopt. Zeer handzaam, en geen vliegbrevet nodig!
Kijken jullie hier eens naar en laat me jullie mening weten? 
Het betreft : https://www.prolifestylist.com/dronex/product/nl.html?voluumdata={value}. Of zoiets. In ieder geval staat er op Youtube een leuk filmpje over deze Dronex Pro.
Jacques

Daniel Middel

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 3070
Re: Over Drones
« Reactie #1 Gepost op: december 07, 2018, 14:47:53 »
Hi Jacques. Welk filmpje bedoel je van Spanje? Er is er alleen maar eentje waarbij Kristian een kleine endoscoop gebruikt om via zijn telefoon beeld te krijgen. Of ik heb een filmpje gemist haha 8)

Zelf heb ik niet zoveel ervaring met drones, maar ik kan me voorstellen dat je een paar belangrijke punten moet bekijken:

- Bereik (niet tever weg vliegen en je drone kwijt is)
- Accuduur (hoe lang kan je vliegen)
- Stabiliteit (je wilt wel een goed beeld om mineralen te zien)
- Kwaliteit (liefst HD 720 of hoger)


Henrie G. Heikens

  • Administrator
  • ****
  • Berichten: 3476
Re: Over Drones
« Reactie #2 Gepost op: december 07, 2018, 15:18:05 »
Volgens mij was dit de film van GEO Oss

Maar ik heb hier ook over nagedacht en zie ook alleen maar voordelen (tegen 1 nadeel en dat is de prijs)
A bad day Digging is stil better than a good day at Work.

jacques feijen

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 603
Re: Over Drones
« Reactie #3 Gepost op: december 07, 2018, 16:30:20 »
Het moet inderdaad Oss zijn geweest.

jacques feijen

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 603
Re: Over Drones
« Reactie #4 Gepost op: december 07, 2018, 16:31:21 »
Maar kijk eerst eens even naar Youtube mannen!
Daar kun je zien waarover ik het heb.


Gerben Arts

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 472
    • www.GerbenArts.nl
Re: Over Drones
« Reactie #5 Gepost op: december 09, 2018, 23:07:56 »
Hoi Jacques, dat waren mijn beelden met de drone. De drone die jij laat zien heb ik geen ervaring mee. Maar wel met die van Dji en dat is goed spul. Ik het een phantom 3 standard en koste ongeveer € 550,- en ben zeer tevreden ermee.

Maar dan, het klinkt allrmaal leuk maar net zoals een goede foto maken is vliegen met een drone en goede filmpjes maken en zeker niet neerstorten nog een hele klus. Zo een ding vliegt in principe van zelf maar dicht bij een wand komen blijft link. In landelies ben ik er ook al een propellor kwijt geraakt. Filmpjes maken van de omgeving kan zelfs een kind maar voor echt gave beelden moet je er toch veel mee vliegen.

Accutijd is bij mij ongeveer 23 minuten, klinkt kort maar dit is toch intensief. In Spanje had ik vooral probleem met opladen en in de ochtend vliegen omdat de accu dan vaak te koud was en dan weigert hij. Groter probleem is al dat je zoveel spullen mee moet nemen en je ook nog een rugzak met de drone. Daarom film ik meestal alleen nog bij de ingang van een locatie en wanneer we echt de naar de locatie lopenlaat ik hem achter in de auto.

Qua tijdwinst levert het denk ik net te weinig op maar voor een onvindbare mariamijn kan het een uitkomst zijn. Holtes en geodes zul je er ook niet mee ontdekken maar het juiste pad mogelijk wel. Ik gebruik hem nu vooral om later thuis nog eens na te genieten van het gebied.

Het blijft geweldig speelgoed en heb ook totaal geen spijt van de aanschaf maar het is er eigenlijk alweer een hobby bij het zoeken van mineralen. Helaas ligt mijn drone momenteel in de kreukels en moet ik hem repareren en gaat me ook weer 80,- kosten alleen maar omdat ik net over een boom heen wilde vliegen, maar ik was net te laag. Dus neergestort: kap gescheurd, alle propellors gebroken en camera ophangsysteem gebroken.

jacques feijen

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 603
Re: Over Drones
« Reactie #6 Gepost op: december 10, 2018, 15:23:58 »
Hartelijk dank voor de uitgebreide toelichting Gerben. Hier heb ik tenminste iets aan: een man met ervaring.
Maar voor de prijs van 99 euro kan ik mij geen buil vallen denk ik. Wat mij erg aanspreekt is dat het hele gevalletje  makkelijk in je rugzak past. De vliegtijd bedraagt volgens mij maar 6 minuten en dat is niet veel.
Ik blijf er een oog op houden.
Alvast hartelijk dank voor je toelichting!

Groeten,

Jacques