GEA Geologie Bodemschat Geo Oss Kristalmuseum

Auteur Topic: Garage Sale !!  (gelezen 11214 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jacques feijen

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 603
Garage Sale !!
« Gepost op: mei 15, 2018, 10:30:36 »
De meesten onder jullie hebben wel eens gehoord van Rik Dillen...ja toch?

Hij is in Europa een van de meest bekende mineralen verzamelaars én verkopers. Rik is al tientallen jaren hoofdredacteur van het zeer bekende tijdschrift Geonieuws van de MKA te Antwerpen.
Ik zou bijna zeggen : wat Rik niet weet op mineralogisch gebied moet nog worden ontdekt!
Sedert enkele jaren houdt hij thuis een unieke verkoop van mineralen uit zijn collectie. Dat zijn er vele duizenden, variërend van micromounts tot joekels van 'handstukken'. Ik koop regelmatig een speciaal stuk bij Rik, niet alleen omdat hij werkelijk unieke mineralen bezit, maar ook omdat zijn prijzen buitengewoon schappelijk zijn. Hij is een echte liefhebber, die niet van zijn mineralenverkoop hoeft te leven.
Zijn huis puilt natuurlijk uit van de mineralen, zo erg zelfs dat zijn lieve vrouw Ria steen en been klaagt over het feit dat ze amper nog kan zitten in haar woonkamer.
Vandaar dit geweldige initiatief van Rik om eens per jaar een Garage Sale te organiseren.
Ik voeg zijn uitnodiging integraal toe, zodat jullie die allemaal kunnen lezen.
En nogmaals, je vindt bij Rik bijna alle mineralen die in de wereld bekend zijn. Bij mij prijkt sedert 10 dagen een prachtig handstuk Stibniet(Antimoniet) uit Roemenië in de vitrine uit de collectie van wijlen Chris Deroo. Voor de schamele prijs van € 18 eurootjes!  Op een gewone beurs zou je daar toch al rap   € 70 euro voor neer moeten tellen.
Hier de uitnodiging...en als je even kunt...GA!!! Al was het maar voor de drank à volonté!


Beste collega-verzamelaar,

Je wordt vriendelijk uitgenodigd op mijn volgende "garage sale" (eerder een "veranda-sale") met uiteraard een drankje, op zaterdag 2 juni 2018 van 10 tot 17 h.
Eind vorig jaar heb ik de gigantische verzameling van wijlen Chris Deroo overgenomen, met ongeveer  16 000 (!) specimens.
Een aantal daarvan hou ik voor mijn persoonlijke collectie, maar een belangrijk deel zal ik moeten verkopen wegens plaatsgebrek.
Verder zijn er nog altijd specimens uit diverse andere oude collecties (o.a. Manfred Fabig, Joseph Lhoest, François Verhallen, Pierre Destrooper e.a.)

T.o.v. vorig jaar heb ik dus een heleboel bijkomend materiaal klaargemaakt, dat nu voor het eerst zal aangeboden worden.
Alle specimens zijn zorgvuldig US gereinigd en gedocumenteerd met de correcte vindplaats en identificatie, en waar mogelijk historische gegevens.
Het gaat om specimens van alle formaten (van micromounts en kleine handstukjes tot stukken van een paar kg).

De habitué's kennen de geplogenheden al: er is drank à volonté, en op ongeveer 100 meter van ons huis is een broodjeszaak waar je lekkere broodjes ('smos' e.a.) vers en à la carte kunt laten klaarmaken.
Op die manier kun je ontspannen de steentjes doornemen zonder honger te lijden...
Als bijlage vind je een paar sfeerbeelden van de editie 2017.

Wij verwelkomen je graag op zaterdag 2 juni 2018 - graag vooraf even aanmelden aub via rik.dillen@skynet.be. Je ontvangt dan alle verder informatie.

Adres : Doornstraat 15, B-9170 Sint-Gillis-Waas
Tel.: 03 7706007 (vanuit het buitenland + 32 3 7706007)
GSM: 0478 967742 (vanuit het buitenland + 0032 478 967742
E-mail rik.dillen@skynet.be
De ervaring leert ons dat bezoekers die vanuit richting Antwerpen hun GPS volgen naar ons adres, door Garmin, TomTom, Coyote et al. spontaan een prachtige rondrit door het polderlandschap aangeboden krijgen i.pl.v. de kortste en snelste weg.
Daarom zal ik naar iedereen die zich inschrijft een pdf-documentje doorsturen met een betere wegbeschrijving om naar hier te rijden.

Je mag dit bericht uiteraard (graag zelfs) doorsturen naar andere mogelijk geïnteresseerden.
Mocht u dit bericht al via een andere weg gekregen hebben: delete het dan aub met mijn excuses.
Je mag, maar je hoeft geen cash geld mee te brengen - achteraf overschrijven is geen probleem.

Beste groeten,

Rik DILLEN
E-mail rik.dillen@skynet.be
Homepage : http://users.skynet.be/rik.dillen

Tot zover het bericht.
Foto 1 : Rik Dillen en Henk Smeets op de Beurs in Luik 2017
Foto 2, 3 en 4 : Enkele sfeerbeelden van de Garage Sale bij Rik.

Jacques Feijen

Daniel Middel

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 3070
Re: Garage Sale !!
« Reactie #1 Gepost op: mei 15, 2018, 16:35:00 »
Interessant Jacques dank je wel!
Trouwens even dit topic verplaatst naar Vraag en aanbod  ;)

Kristian Egberts

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 4368
    • Mineralenwereld
Re: Garage Sale !!
« Reactie #2 Gepost op: mei 16, 2018, 16:44:05 »
Dankje voor het delen Jacques!

Dit zijn voor veel mineralenliefhebbers buitenkansjes om aan mooie specimen te komen, maar ook nog Rik Dillen op deze manier te helpen.

Thommie

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 36
Re: Garage Sale !!
« Reactie #3 Gepost op: mei 19, 2018, 19:17:57 »
Zijn er mede-Nederlanders die met de auto vanaf Den Haag/ Rotterdam/Dordrecht hier heen willen? Met openbaar vervoer is het een flinke rit namelijk...

Willem VD Eynde

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 120
Re: Garage Sale !!
« Reactie #4 Gepost op: mei 26, 2018, 12:31:08 »
Misschien ga ik wel eens een kijkje nemen maar ik zit ook met plaatsgebrek haha.
Heel specifieke stuks zoals beryl (vooral smaragd, vorobeyevite en rode beryl), benitoite, rhodocrosite...
Geen idee of Rik er nog heeft, laatst had hij er geen bij.

victor swan

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 154
Re: Garage Sale !!
« Reactie #5 Gepost op: mei 26, 2018, 14:28:23 »
Hallo Willem
Stuur een e-mailtje naar Rik dan ben je zeker of hij er nog heeft

Victor