GEA Geologie Bodemschat Geo Oss Kristalmuseum

Auteur Topic: Verslag Beurs Hannuit 2019  (gelezen 24104 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leo Engelen

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 683
Re: Verslag Beurs Hannuit 2019
« Reactie #15 Gepost op: maart 08, 2019, 09:43:50 »
Jacques al weer een heel mooi verslag je krijgt het gevoel of ik er zelf geweest ben .
ik heb ook nog een vraag hoe groot die laatste calciet is van Landelies?

Groeten Leo

David

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 185
Re: Verslag Beurs Hannuit 2019
« Reactie #16 Gepost op: maart 08, 2019, 10:28:36 »
Dank je wel Jacques, fantastisch verslag!!!

Kristian Egberts

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 4368
    • Mineralenwereld
Re: Verslag Beurs Hannuit 2019
« Reactie #17 Gepost op: maart 08, 2019, 11:00:10 »
Jacques,

Wederom een uitgebreid top verslag!

Ik zie ook mooie exposities voorbij komen op foto, ook leuk dat Donato een expositie had op de beurs met Landelies stukken ;) Ik kwam hem die dag nog tegen haha, maar niet op de beurs!

Groetjes,
Kristian

Niels Brouwer

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 228
Re: Verslag Beurs Hannuit 2019
« Reactie #18 Gepost op: maart 08, 2019, 15:49:40 »
Dank voor het uitgebreide verslag, Jacques! Altijd leuk om op die manier een gevoel voor andere beurzen te krijgen waar je zelf niet aanwezig bent geweest.

Het enige minpuntje is dat ik een prachtige bariet in een hoekje van één van de vitrines meen te spotten, zonder dat je die verder nog apart toont. Gemiste kans hoor! ;D ;)

Kristian Egberts

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 4368
    • Mineralenwereld
Re: Verslag Beurs Hannuit 2019
« Reactie #19 Gepost op: maart 08, 2019, 16:06:36 »
Dank voor het uitgebreide verslag, Jacques! Altijd leuk om op die manier een gevoel voor andere beurzen te krijgen waar je zelf niet aanwezig bent geweest.

Het enige minpuntje is dat ik een prachtige bariet in een hoekje van één van de vitrines meen te spotten, zonder dat je die verder nog apart toont. Gemiste kans hoor! ;D ;)

 ;D ;D ;D

Erwin Bras

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 1658
Re: Verslag Beurs Hannuit 2019
« Reactie #20 Gepost op: maart 08, 2019, 16:59:45 »
Wederom een top verslag!!

bedankt Jacques  ;)
Greetz,

Erwin

jacques feijen

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 603
Re: Verslag Beurs Hannuit 2019
« Reactie #21 Gepost op: maart 09, 2019, 02:22:07 »
Allemaal bedankt mannen.
Dat van die Bariet is mij inderdaad ontgaan Niels.

Leo : ik schat dat die laatste Calciet ongeveer 22 centimeter hoog is. Het was in ieder geval geen kleine jongen.
Prachtig uitgekristalliseerd en met  mooie vlakken.

Groeten,

Jacques

jacques feijen

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 603
Re: Verslag Beurs Hannuit 2019
« Reactie #22 Gepost op: maart 09, 2019, 02:38:23 »
Ik kreeg enkele uren geleden nog een mail binnen van George Claeys. Enkele maanden terug gaf hij te kennen dat hij zou stoppen met zijn zaak omdat zijn zoon Diego wegens ernstige knieproblemen niet in staat zou zijn de zaak voort te zetten.

Ik was dus aangenaam verrast hen weer in Hannuit aan te  treffen met een goed gevulde stand.

George mailde mij :

Dag Jacques,
Nadat ik het verslag gelezen heb ik een opmerking. Zeker een 20 tal personen hebben  zoals jij, mij gevraagd of ik gestopt was als handelaar. Het antwoord is ja.
Dit heeft mij tijdens het weekend in Hannuit enorm geïrriteerd en nadat mijn zoon na zijn dubbel knieoperatie dit jaar beslist heeft om verder te doen waar ik bijzonder blij voor ben, heb ik mij afgevraagd waarom ik in mijn zetel zou moeten zitten en mijn passie voor mineralen zou moeten opgeven.
Het was voor mij aangenaam om met hem op de beurs te staan en laat mij duidelijk zolang ik met hem kan mee gaan zal ik dat ook doen.
Mag ik u vragen dit recht te zetten in je verslag.
Dank bij voorbaat
 
Met vriendelijke groet,
Georges Claeys

Dus het goede nieuws is dat Diego Claeys, de zoon van George, verder gaat met het bedrijf.
Zo kunnen wij er weer van verzekerd zijn dat de komende jaren een degelijke en betrouwbare handel in mineralen blijft voort bestaan!
Daar kunnen wij alleen maar blij mee zijn.

Hartelijke groet,

Jacques 

George Claeys en Veerle Vandevelde voor de vitrine van George

Kristian Egberts

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 4368
    • Mineralenwereld
Re: Verslag Beurs Hannuit 2019
« Reactie #23 Gepost op: maart 09, 2019, 07:56:52 »
Dank voor de aanvulling Jacques.

En ook goed om te weten dan Georges door wil gaan met de mogelijkheden die er zijn.

Groetjes,
Kristian