GEA Geologie Bodemschat Geo Oss Kristalmuseum

Auteur Topic: Kristal in geode  (gelezen 12394 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jannis

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 23
Kristal in geode
« Gepost op: september 18, 2019, 18:50:51 »
Hallo, ik ben afgelopen weekend in juchem wezen zoeken en heb deze geodes gevonden, wat voor soort kristal zit hierin? En wat is dat zwarte kristal in kleinere geode?

Gerben Arts

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 472
    • www.GerbenArts.nl
Re: Kristal in geode
« Reactie #1 Gepost op: september 18, 2019, 20:45:48 »
Hallo Jannis,

Bij het eerste stuk gaat het om calcietkristallen en bij het 2e stuk gaat het om een kwartsgeode met Goethietnaaldjes.
Heb je genoten van je zoekdag?

Gerben

Daniel Middel

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 3070
Re: Kristal in geode
« Reactie #2 Gepost op: september 18, 2019, 21:02:47 »
Dat zwarte is inderdaad Goethiet

Kristian Egberts

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 4368
    • Mineralenwereld
Re: Kristal in geode
« Reactie #3 Gepost op: september 19, 2019, 22:19:36 »
Leuk dat je zoekdag met leuke vondsten is geeindigd, maar inderdaad zoals Gerben zegt: was het een mooie ervaring?

Groetjes,
Kristian

Jannis

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 23
Re: Kristal in geode
« Reactie #4 Gepost op: september 26, 2019, 22:12:36 »
Het was een mooie zoekdag, de laatste keer dat op de hüngerwand zijn geweest lag het puin opgestapeld aan de zijkanten, en nu was alles afgegraven en in het midden op een hoop gelegd. Op de hoop zelf was niet echt veel te vinden omdat er vrij grote brokken boven op elkaar lagen. Dus we zijn aan de wand gaan hakken en dit was het resultaat, ik heb ook nog een dichte geode van 10cm doorsnee, maar ik ben er nog niet over uit wat ik ermee ga doen. Verder was de beveiliging niet echt makkelijk als je aan de wand aan het hakken was, dit was bij de meesten die dat aan het doen waren. Ze hadden liever dat je op de grote hoop zocht. De beveiliger zei wel dat ze vanaf toen elke 2 weken gingen springen maar hij wist niet waar.