GEA Geologie Bodemschat Geo Oss Kristalmuseum

Auteur Topic: Mineralen zoeken buiten de steen groeven  (gelezen 9168 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miky

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 1
Mineralen zoeken buiten de steen groeven
« Gepost op: augustus 04, 2019, 13:38:46 »
Goedemiddag ik ben Michael en ben opzoek naar plekken waar je goed kan zoeken naar mineralen
Buiten de steen groeven dat mag zijn in Duitsland België of Frankrijk of Denemarken ik heb de fieldmaps als ge probeerd maar dan kom ik alleen op groeven uit en daar wil ik niet naar toe
Ik zie dat vaak mensen dat afraden met ons team zit dat wel goed ik hoop dat iemand ons hier kan helpen de gene die ons het gouden stekje geeft en we vinden iets dan sturen we uiteraard ook een stuk op naar de tip gever mvg Michael

Jonna

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 14
Re: Mineralen zoeken buiten de steen groeven
« Reactie #1 Gepost op: augustus 04, 2019, 18:16:22 »
Al eens over Cyprus nagedacht? Daar zijn veel vindplaatsen die geen groeves zijn

Bert de Ruiter

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 2228
Re: Mineralen zoeken buiten de steen groeven
« Reactie #2 Gepost op: augustus 05, 2019, 19:34:24 »
Hoi Miky,

Je kunt de steenstortbergen van voormalige mijnen proberen. Die zijn vaak zonder problemen te betreden.
Vaak zijn dat de plaatsen waar je kleinere stukken of micro mounts vindt, maar soms heb je mazzel en zitten
er leuke handstukken tussen.

Ik weet niet waar je voorkeur qua mineralen naar uitgaat?

Ajuus,

Bert
Kijk op http://macrowereld.com/index.html voor mijn andere hobby :-)

Robert Komduur

  • Administrator
  • ****
  • Berichten: 3451
Re: Mineralen zoeken buiten de steen groeven
« Reactie #3 Gepost op: augustus 06, 2019, 08:58:56 »
Inderdaad Bert. Sauerland is hier een mooi voorbeeld van. Of kijk eens op een akker (wel toestemming vragen). Om zo maar in de natuur te gaan zoeken ligt natuurlijk wel gevoelig, in Duitsland bijvoorbeeld is bijna alles qua natuur beschermd.