GEA Geologie Bodemschat Geo Oss Kristalmuseum

Auteur Topic: geomap gebruiken  (gelezen 10225 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Alex

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 87
geomap gebruiken
« Gepost op: september 14, 2017, 11:09:32 »
Als beginnende geoloog/verzamelaar in Japan begon ik te zoeken op locaties die bekend waren op het net en mindat.  Het nadeel hiervan is dat iedereen daar gaat, met als gevolg een geplunderde plaats, rotsen afgebroken tot de grond en afgesloten zones omdat men te veel is beginnen graven en de berg onstabiel geworden is.

Daarom wou ik een stap verder gaan, en via geologische kaarten mijn eigen locaties zoeken.

Ik weet dat stollingsgesteenten (rhyolite en biotite) goede gesteenten zijn om kristallen te vinden (roze)
Daarnaast dicht bij mijnen zoeken, en opeenvolgingen van vlekken (center kaart), en ook fault lijnen

Toch wou ik eens vragen of er nog andere zaken zijn waar ik kan op letten om een locatie te vinden.

ik denk aan:
kleurcombinaties of raakpunten
bepaalde vormen van gebieden
etc

sorry voor de lage kwaliteit van de kaart.  blijkbaar is 1Mb te groot, dus moest ik verkleinen

dank
« Laatst bewerkt op: september 14, 2017, 11:18:07 door Alex »

John de Bruijn

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 1743
    • mineralsfoundation
Re: geomap gebruiken
« Reactie #1 Gepost op: september 15, 2017, 08:06:41 »
Beste Alex

We hebben de instellingen veranderd waardoor je een groter bestand kunt uploaden.
Bij het uploaden van afbeeldingen groter dan 1920 pixels wordt het formaat automatisch aangepast naar 1920 pixels.
Voor het uploaden van bijlages is nu een maximale totale grootte van 10 Mb mogelijk.

Met vriendelijke groet

John
Het vinden is leuker als je zelf zoekt.

Alex

  • Bronze member
  • *
  • Berichten: 87
Re: geomap gebruiken
« Reactie #2 Gepost op: september 15, 2017, 11:27:43 »
Beste Alex

We hebben de instellingen veranderd waardoor je een groter bestand kunt uploaden.
Bij het uploaden van afbeeldingen groter dan 1920 pixels wordt het formaat automatisch aangepast naar 1920 pixels.
Voor het uploaden van bijlages is nu een maximale totale grootte van 10 Mb mogelijk.

Met vriendelijke groet

John

Het bestand dat ik wil uploaden met goede kwaliteit is 3.96 Mb, dit lukt niet.  Het is slechts 1 foto.
Toch wil het niet lukken.  Waarschijnlijk een time-out of zo

https://www.gsj.jp/data/200KGM/JPG/GSJ_MAP_G200_NI5307_1992_200dpi.jpg

Dit is de link om hem online te bekijken.  Het is ook veel duidelijker

Niels Brouwer

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 228
Re: geomap gebruiken
« Reactie #3 Gepost op: september 15, 2017, 11:32:10 »
Als je zoals in dit geval een link hebt naar de afbeelding kun je hem als volgt ook rechtstreeks in je bericht plaatsen:

[img]https://www.gsj.jp/data/200KGM/JPG/GSJ_MAP_G200_NI5307_1992_200dpi.jpg[/img]
Dan hoef je hem niet meer hier te uploaden, zit je niet met beperkingen wat betreft het formaat, en kunnen wij hem op de volledige resolutie bekijken door erop te klikken. Zo dus: