GEA Geologie Bodemschat Geo Oss Kristalmuseum

Auteur Topic: Foto van de maand juli  (gelezen 8131 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jacques feijen

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 603
Foto van de maand juli
« Gepost op: augustus 10, 2019, 21:07:18 »
Ik wilde graag nog even Victor feliciteren met zijn prachtige foto van de maand juli.

Werkelijk zeer sfeervol uitgelicht met een geheel eigen dromerige sfeer.
Precies wat ik graag zie!
Ga zo voort Victor. Het is duidelijk dat jouw kunstenaars-oog ons nog vaak van schitterende foto's zal voorzien!

De foto deed mij denken aan de beroemde gipsen uit de Naica grotten in Mexico.

Wat Victor hier duidelijk laat zien is dat veel fotografen niet de moeite en de tijd nemen om een mineraal goed uit te lichten. Dat kost vaak veel tijd (ik ben gisteravond bijna een kwartier bezig geweest om een groepje Wulfenieten goed uit te lichten), maar het uiteindelijke resultaat loont altijd meer dan de moeite. Daarom is het ook zo belangrijk om reflectieschermpjes te gebruiken. Je kunt ze zelf makkelijk in elkaar knutselen. Ik heb ze van huishoud aluminium, gewoon wit karton of dik papier en zelfs spiegeltjes. Soms valt zelfs een polarisatiefilter te gebruiken. Vooral bij microfotografie heb je niet alles in de hand, maar veel kun je toch wel wat aansturen. Ik bedoel dat hier nog een heleboel te winnen valt en het kost eigenlijk geen stuiver. Alle wereldberoemde fotografen passen deze eenvoudige hulpstukjes toe, en dat levert bijna altijd veel meer resultaat op dan allerlei dure, elektronisch gestuurde Led-installaties.

Nogmaals chapeau Victor, maar haal wel de volgende keer dat vervelende draadje achterin weg voordat je begint :)

Jacques


victor swan

  • Gold member
  • **
  • Berichten: 154
Re: Foto van de maand juli
« Reactie #1 Gepost op: augustus 10, 2019, 21:38:51 »
Thanks Jacques

ik ben het volledig met je eens de belichting een van belangrijkste onderdelen voor deze hen ledjes van IKEA omwikkelt met witte stof en dan nog kalk papier tunneltje, en wat dat draadje betreft volledig juist het is me ook later opgevallen en dat kwam omdat ik pas een paar dagen later de foto bewerkt heb dat ik het zag als ik het de zelfde moment had gezien had ik het zeker verwijdert.

Victor